„Trăim în era tehnologiei, cu partea de automatizare ne întâlnim zi de zi, fie că vorbim în zona personală sau profesională, iar partea de inteligenţă artificială joacă cel mai important rol, acela de sprijin, indiferent de industria sau domeniul din care facem parte.”
Inteligenţa artificială nu mai este de mult un concept abstract rezervat laboratoarelor de cercetare. Astăzi, este un instrument esenţial în transformarea companiilor, inclusiv în zona resurselor umane. Aurelian Chitez, director de vânzări în cadrul Colorful.hr, parte din grupul SD Worx, este de părere că AI-ul aduce valoare adăugată în HR nu doar prin automatizarea proceselor, ci mai ales prin trei perspective strategice: experienţă, predictibilitate şi timp.
„Ce face AI dincolo de zona operaţională, oferă, din punctul nostru de vedere, trei perspective. Prima perspectivă este dată de experienţă, fie că vorbim de experienţa angajatului, fie că vorbim de experienţa managerului sau a departamentul de HR”, a spus el în cadrul conferinţei ZF HR Trends 2025.
A doua componentă, predictibilitatea, este crucială într-un mediu economic în continuă schimbare. AI-ul permite companiilor să valorifice volume mari de date şi să ia decizii în timp real, pe baza unor modele şi scenarii generate automat.