Eveniment

Autoritatea Naţională de Turism nu a făcut nici până acum un portal oficial al României, dar merge la târguri internaţionale

Răzvan Filipescu, şeful Autorităţii Naţionale de Turism. Foti:Marius Dumbrăveanu

Răzvan Filipescu, şeful Autorităţii Naţionale de Turism. Foti:Marius Dumbrăveanu

Autor: Mirabela Tiron

24.07.2014, 00:04 213

Răzvan Filipescu, şeful Autorităţii Naţionale de Turism (ANT), o instituţie cu 151 de salariaţi, aflată în coordonarea ministrului pentru turism (Florin Jianu) şi în subordinea Ministerului Economiei, nu a dezvoltat nici până acum un portal turistic oficial pentru România, aşa cum au bulgarii, polonezii sau croaţii, deşi a promis în mai multe rânduri că România va avea un portal tradus în şase limbi străine.

ANT şi-a pus „welcome to the official tourism site of Romania“ pe pagina site-ului www.romania.travel, realizat de fapt de biroul de turism din New York pentru piaţa americană. Conţinutul acestui site însă este valabil doar în limba engleză. Spre comparaţie, vecinii bulgari oferă turiştilor străini toate informaţiile de care au nevoie pe site-ul oficial bulgariatravel.org, tradus în nouă limbi străine. La fel şi polonezii sau croaţii. „Lucrurile se fac după ureche. Este mare nevoie de un portal turistic, acum când toată lumea voiajează pe internet, caută informaţii despre hoteluri şi nu numai. Este nevoie de un site turistic general cu informaţii despre România, făcut aici la Bucureşti pentru toate pieţele-cheie şi particularizat pen­tru fiecare piaţă. Acum fiecare birou de turism din străinătate face sau nu un site în funcţie de posibilităţile proprii, de pricepere, încercând să suplinească astfel lipsa unui site oficial de informare. Aşa că avem site-uri diferite, fără un conţinut coerent“, spune Gheorghe Fodoreanu, preşedintele agenţiei de turism Invitation România, care aduce turişti străini în ţară.

Pentru a atrage mai mulţi turişti străini destinaţia turistică România are nevoie să fie prezentă pe internet cu un portal oficial care să furnizeze informaţii despre produsele turistice, facilităţi de cazare şi nu numai. România, care a primit doar 1,7 milioane de vizitatori străini anul trecut în unităţile turistice, fiind la coada clasamentului după numărul de turişti în Europa, nu există practic pe internet cu un portal oficial. „Site-ul respectiv  (romania.travel) conţine informaţii cu privire la destinaţia România, inclusiv filmele de prezentare, fly-ere şi bannere online realizate de ANT în urma campaniilor de promovare din ultimii ani“, transmiteau oficialii ANT la finalul lunii mai, adăugând că a fost depusă o cerere de finanţare pentru  un proiect ce vizează realizarea strategiei de marketing online.

Deşi nu au fost în stare să dezvolte cel mai simplu instrument de promovare în străinătate, elementar în strategia de turism în celelalte ţări europene, oficialii ANT şi-au pus pe listă 37 de târguri de turism la care să participe, inclusiv din China, Japonia şi  Canada, ţări care trimit puţini turişti în România. Anul trecut ne-au vizitat doar 13.300 de chinezi, 13.900 de canadieni şi 16.900 de japonezi, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Încă din 2010 ZF a scris despre implicaţiile lipsei unui portal turistic oficial al destinaţiei turistice România, însă nici până acum cei care s-au perindat pe la conducerea turismului nu au dezvoltat un astfel de instrument, ceea ce se vede în rezultatele din turism.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO