Potrivit Ministerului Finanţelor, Ionuţ Mişa, ministrul de resort, a discutat săptămâna trecută la Washington cu vicepreşedintele Băncii Mondiale, Cyril Muller, despre un posibil proiect de finanţare a autostrăzii: “Banca Mondială ar putea acorda o finanţare construcţiei autostrăzii Ploieşti – Braşov, prima misiune tehnică urmând să demareze la 30 octombrie”.
Ultima dată când guvernul a încercat să construiască această autostradă a fost în 2015. Finanţarea pentru ea este greu de găsit pentru că UE nu dă bani, fiind în afara coridoarelor paneuropene de transport. Prin urmare ea trebuie finanţată fie din buget, fie în parteneriat public-privat. În 2015, consorţiul de investitori privaţi Vinci, Strabag şi Aktor care se angajase să găsească finanţare a renunţat pentru că nu a găsit bani. Modelul financiar propus de consorţiu pentru realizarea autostrăzii Comarnic - Braşov (parte a autostrăzii Ploieşti – Braşov) ar fi costat statul 8,5 miliarde de euro pe o perioadă de 30 de ani.