Eveniment

Berceanu: Pana la alte planuri marete, vom merge la aeroport cu trenul

Berceanu: Pana la alte planuri marete, vom merge la aeroport cu trenul

Pe sine spre avion Traseul caii ferate intre Bucuresti si aeroport. Intre punctul de sosire si aeroport va functiona o linie de autobuz

10.02.2009, 19:23 255

Ministerul Transporturilor a anuntat ieri ca va pune in functiune in urmatoarele zile un traseu pe calea ferata intre Gara Bucuresti Nord si Aeroportul Otopeni, distanta care va putea fi parcursa in circa 45 de minute si pentru care calatorii vor plati 6 lei.

"Am facut deja probele pentru trenul care va merge intre Bucuresti Nord si Otopeni, iar durata calatoriei va fi de 40-45 de minute. Nu este o solutie pe termen lung, insa este o solutie sigura, la care nu trebuie facuta nicio investitie, pana cand vor fi finalizate alte planuri marete de a conecta Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni", a declarat Radu Berceanu, ministrul transporturilor.
In cadrul aeroportului va fi deschisa o casa de bilete CFR de unde vor putea fi cumparate bilete catre orice destinatie. De asemenea, din orice gara din tara calatorii vor putea achizitiona bilete catre Otopeni.
In pretul biletului de la Gara de Nord la Otopeni este inclus transportul cu trenul pana in orasul Otopeni si transferul cu un autobuz care va merge pana la aeroport.
Trenul va merge pe ruta Bucuresti-Triaj-Chitila-Mogosoaia-Balotesti si ar putea pleca din ora in ora in functie de cerere, insa frecventa nu a fost stabilita inca de reprezentantii CFR Calatori. Trenurile folosite vor fi de tipul "Sageata albastra", iar viteza de deplasare va fi de 30 km/ora intre Bucuresti Nord si Mogosoaia, din cauza unei lucrari de reabilitare, iar intre Mogosoaia si Balotesti viteza este de circa 80-100 km/ora.
"Este posibil ca pana in luna martie sa finalizam lucrarile de reabilitarea a caii ferate Bucuresti Nord-Mogosoaia, iar atunci viteza de deplasare medie va fi de 80 de kilometri pe ora pe toata distanta", a declarat Cristian Ungureanu, directorul Regionalei CFR Bucuresti.
Proiectul nu va necesita nicio investitie majora, iar daca linia nu va avea succes va fi eliminata.
"Este o chestiune de cateva zile pana ii dam drumul. Nu e nicio investitie de facut, ci de organizare. Putea sa fie in functiune de doi ani, insa proiectul a fost abandonat", a precizat Berceanu.
Deocamdata, in locul unde calatorii vor fi transbordati din tren in autobuz nu exista nicio facilitate in acest sens, iar reprezentantii CFR nu au putut avansa un termen de finalizare a unei astfel de structuri. Trenul opreste la kilometrul 18,6 pe un pod fara scari catre statia de autobuz.
CFR intentioneaza sa construiasca pe pod un peron de 150 metri lungime. "Se studiaza mai multe variante pentru a construi facilitatile necesare transbordarii calatorilor si se iau in calcul scari rulante, plus alte variante pentru persoanele cu dizabilitati. Inca nu pot spune un termen clar cand acestea vor fi facute", afirma Ungureanu.
Introducerea unei rute intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni a fost dezbatuta indelung in ultimii ani de catre Ministerul Transporturilor si Primaria Capitalei.
In mandatul lui Ludovic Orban, fostul ministru al transporturilor, au fost prezentate trei variante de a utiliza actuala linie de cale ferata Bucuresti-Balotesti, insa acestea implicau investitii foarte mari.
In schimb, Primaria Capitalei propunea construirea unei linii de metrou pana la Aeroportul Otopeni, care ar fi implicat investitii de circa 1,8 mld. euro.
In timpul mandatului sau din 2006-2007, Berceanu a negociat un credit cu Banca de Cooperare Internationala a Japoniei (JBIC) si a obtinut un imprumut in valoare de 300 de milioane de euro pentru construirea liniei de metrou Piata Victoriei - Aeroportul Otopeni, insa suma nu era suficienta pentru a incepe lucrarile.

 

 

AFACERI DE LA ZERO