Eveniment

Bogdan Iliescu, neurochirurg: În business trebuie să ştii să te reinventezi. Piaţa reacţionează când vede creativitate

Conferinţa ZF/CITR „Mind your Business and Open your Mind”

Bogdan Iliescu, neurochirurg: În business trebuie să...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

14.05.2019, 11:04 292

Creativitatea şi reinventarea sunt două dintre măsurile care pot salva un business aflat într-o situaţie de dificultate, este de părere dr. Bogdan Iliescu, neurochirurg, speaker la conferinţa „Mind your Business and Open your Mind”, organizată de CITR şi Ziarul Financiar.

„Creativitatea, capacitatea de a pune lucrurile altfel, este una dintre cele mai mari abilităţi ale creierului. Trebuie să ştii să te reinventezi. Piaţa reacţionează când vede creativitate”, spune dr. Bogdan Iliescu.

El adaugă şi că teama, care apare de multe ori în faţa primelor probleme pe care le întâmpină managerii, are totdeauna impact asupra deciziilor de business.

„Mecanismul fricii este esenţial pentru supravieţuire. Frica are efecte asupra felului în care gândim şi acţionăm. Sentimentul apare atunci când are legătură cu ceea ce vrem noi să facem”, mai spune dr. Bogdan Iliescu.

Alte declaraţii făcute de dr. Bogdan Iliescu:

 

Dacă ne înţelegem mai bine mecanismele, vom reuşi să fim mai performanţi.

Creierul este un organ extrem de viu, se schimbă foarte rapid, se produc permanent legături noi şi se distrug legături vechi.

Trebuie să schimbăm felul în care ne concentrăm activitatea cognitivă.

Managementul fricii presupune transformarea cognitivă, adaptarea activă şi reconsolidarea.

Poveştile ajută în controlarea creierului şi adaptarea la diferite contexte.

Nu vă subestimaţi creierul! Este aliatul vostru şi e capabil de mai multe lucruri decât vă imaginaţi. Trebuie să ne urmăm planurile şi atunci cu siguranţă vom fi câştigători.

Pe unii dintre noi, surplusul de emoţii îi stimulează să meargă mai departe.

Suntem un popor expert în a păcăli orice fel de regulă şi lege. Suntem obişnuiţi să ne fofilăm, dar asta e o piedică în calea muncii în echipă.

Generaţiile care vin din urmă fac mai bine faţă adevărului decât celelalte generaţii. Tinerii au învăţat să ia lucrurile ca atare.

Noi, românii, suntem mai adaptaţi decât alţii să acţionăm în situaţii complicate. Dar scopul fiecăruia este să fie foarte performant. Când îţi petreci foarte mult timp făcând altceva decât să fii performant, vei rămâne tot timpul în urma celorlalţi.

Banii vin automat dacă te concentrezi asupra deciziilor pe care le iei. Banii nu pot şi nu trebuie să fie o motivaţie în sine.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO