Eveniment

Bogdan Stroe, consilier municipal USR şi membru al Comisiei de Transporturi: Problema RATB-ului se rezumă la ineficienţă, fugă de răspundere şi haos administrativ. Bucureştiul are cel mai prost sistem de transport public dintre capitalele europene, deşi are la dispoziţie un buget de două miliarde de euro anual

Autor: Alex Ciutacu

26.08.2017, 00:08 1970

Regia Autonomă de Transport Bu­cu­reşti (RATB) a rămas una din­tre cele mai ineficiente orga­ni­zaţii de stat din România, iar orice încercare de moder­nizare este opri­tă atât de directorii din Regie, cât şi de re­pre­zentanţii Primăriei, afirmă Bogdan Stroe, con­silier municipal USR, membru al Comisiei de Transporturi.

„În primul rând, vorbim de bugetul RATB care este de aproape 820 de milioane de lei pentru anul acesta. Din acestea, 550 de milioane  lei sunt subvenţia de la PMB iar din vânzare de bilete ei obţin 175 de milioane lei. Cheltuielile sunt de 550 milioane lei cu salariile, iar pentru investiţii sunt sub 100 de milioane. Din aceste cifre se poate vedea ineficienţa“, a spus ieri la ZF Live Bogdan Stroe. Reprezen­tanţii RATB au fos invitaţi să intervină în cadrul emisiunii, dar nu au dorit să o facă.

„Deja este aprobată în bugetul de investiţii cumpărarea a 400 de autobuze, 100 de tramvaie şi 100 de troleibuze, investiţiile făcându-se din banii PMB, nu din bugetul RATB. Haosul ad­mi­nistrativ vine din faptul că RATB este orga­nizat ca regie autonomă , ei nu au nimic în pro­priet­ate, autobuzele, clădirile sunt proprietatea pri­măriei. Ei nu îşi asumă răspunderea astfel pen­tru nimic. Ei vin cu hotărâri în Consiliul Ge­neral ca să caseze nişte fiare vechi de acum 50 de ani“, a arătat Stroe.

Există o propunere de a transforma RATB în societate comercială şi apoi să fie semnat un con­tract de delegare a seviciului de transport pu­blic în comun, între Primăria Capitalei şi RATB. Această delegare ar presupune un con­tract cu indicatori de performanţă şi cu acoperire.

„Trebuie să îi poţi spune RATB-ului că tre­buie să acopere suprafaţa Bucureştiului, că tre­buie să acopere cartierele noi şi că trebuie să existe o stra­te­gie.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO