♦ Brandul nu înseamnă nici (doar) logo, nici slogan. Acestea se referă mai degrabă la semnătura unui brand, nu la esenţa sa. Brandul este însă un concept mult mai complex.
Să-ţi găseşti locul într-o piaţă adesea aglomerată, ca mic antreprenor, poate fi o provocare mai mare decât producţia în sine, o spun mulţi dintre cei care au pornit afaceri de la zero în România. De aceea, dincolo de calitatea a ceea ce au ales să fabrice, micii întreprinzători au înţeles că brandingul este un element-cheie în succesul businessului lor. Aşa că au ştiut cum să facă să-şi atragă publicul înainte de toate prin etichetă şi apoi prin conţinut.
Pentru Alex Pufan şi prietena sa, businessul Ardeiuţi, prin care produc şi vând sosuri picante, a fost o ocazie bună de a-şi pune creativitatea la treabă în construirea atât a logoului, cât şi a numelui – extrem de sugestiv. Alex este de profesie designer grafic, lucrând în marketing, astfel că ştie etapele de construcţie a unui business. De brandingul pentru Ardeiuţi s-a ocupat personal, aşa cum a făcut şi pentru site, etichete, promovare online.
O poveste se află şi în spatele Pater, un brand de distilate artizanale, pornit de fapt cu ţuica de prune şi extins către alte sortimente, precum rachiul de pere, mure, gutui sau struguri, lichioruri şi vişinată.
„Să vă zic ceva despre ambalajul meu. Designul meu unic este bazat pe povestea familiei mele şi pe conceptul de natură, tradiţie şi artizanal. Copacul din etichetă reprezintă un arbore genealogic, cu un trunchi în forma structurii ADN. Conţine iniţialele bărbaţilor din familie, cei care au produs, produc şi vor produce distilatele Pater. Coroana copacului este redată cu foiţă de cupru, un omagiu adus cazanului de cupru folosit, alambicul tradiţional românesc.“