Eveniment

British Airways nu mai vinde bilete noi pentru zboruri pe distanţe scurte după ce zeci de mii de zboruri au fost anulate

British Airways nu mai vinde bilete noi pentru zboruri pe...

Autor: Laura Buciu

02.08.2022, 10:45 72

British Airways opreşte vânzarea de bilete noi pentru zborurile pe distanţe scurte de pe Heathrow, după ce zeci de mii de zboruri au fost anulate în această vară, în condiţiile în care industria se luptă să facă faţă cererii de transport aerian pe fondul lipsei de personal, potrivit Sky News.

British Airways a suspendat vânzarea de bilete pentru zborurile pe distanţe scurte de pe Heathrow pentru cel puţin o săptămână.

Decizia de a opri noi rezervări pe serviciile interne şi europene până luni, inclusiv, este pentru a respecta plafonul impus de Heathrow asupra numărului de pasageri, a confirmat compania aeriană.

„Ca urmare a solicitării Heathrow de a limita noile rezervări, am decis să luăm măsuri responsabile şi să limităm tarifele disponibile pe unele servicii Heathrow pentru a ajuta la maximizarea opţiunilor de reprogramare pentru clienţii existenţi, având în vedere restricţiile care ne-au fost impuse şi provocările continue cu care se confruntă întreaga industrie aviatică”, a transmis British Airways.

Măsura fără precedent va avea ca rezultat scoaterea de la vânzare a mii de locuri şi, potenţial, creşterea cererii şi majorarea preţurilor la firmele concurente.

Zeci de mii de zboruri au fost deja anulate în această vară, în timp ce industria se străduieşte să facă faţă cererii de transport aerian pe fondul lipsei de personal.

Heathrow a anunţat luna trecută că nu sunt permise mai mult de 100.000 de plecări zilnice de pasageri până la 11 septembrie.

British Airways a răspuns anterior la limitarea numărului de pasageri impusă de Heathrow anunţând că va anula 10.300 de zboruri până în octombrie, fiind afectaţi un milion de pasageri.

Suspendarea zborurilor pe distanţe scurte ale British Airways de pe Heathrow vine după ce mulţi pasageri care zboară spre şi dinspre cel mai aglomerat aeroport din Marea Britanie au suferit perturbări grave în ultimele luni, cu cozi lungi la securitate şi defecţiuni ale sistemului de bagaje.

Compania aeriană din Orientul Mijlociu, Emirates, a respins ordinul Heathrow de a anula zborurile pentru a se conforma plafonului său.

Compania aeriană a acuzat aeroportul că a dat dovadă de un „dispreţ flagrant faţă de consumatori”, încercând să o forţeze să „refuze locuri pentru zeci de mii de călători” prin aplicarea plafonului.

O purtătoare de cuvânt a Heathrow a declarat atunci că ar fi „dezamăgitor” dacă „orice companie aeriană ar dori să pună profitul mai presus de o călătorie sigură şi fiabilă a pasagerilor”.

Virgin Atlantic a criticat, de asemenea, acţiunile aeroportului şi a afirmat că este responsabilă pentru eşecurile care contribuie la haos.

Între timp, la 21 iulie, companiile aeriene au fost acuzate de „practici dăunătoare” în ceea ce priveşte tratamentul pasagerilor afectaţi de perturbări.

Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe şi Autoritatea Aviaţiei Civile au trimis o scrisoare comună transportatorilor, exprimându-şi îngrijorarea că „consumatorii ar putea suferi prejudicii semnificative dacă companiile aeriene nu îşi îndeplinesc obligaţiile”.

În scrisoare se precizează următoarele: „Suntem îngrijoraţi de faptul că unele companii aeriene ar putea să nu facă tot ce le stă în putinţă pentru a evita să se implice în una sau mai multe practici dăunătoare”.

Printre acestea se numără vânzarea mai multor bilete pentru zboruri „decât se pot aştepta în mod rezonabil să furnizeze”, faptul că nu întotdeauna „îşi îndeplinesc pe deplin obligaţiile” de a oferi zboruri pe companii aeriene alternative pasagerilor afectaţi de anulări şi că nu oferă consumatorilor „informaţii suficient de clare şi de directe cu privire la drepturile lor”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO