♦ Peste 300 de participanţi au fost prezenţi la evenimentul Women in Power 2025, organizat de Business Magazin, o întâlnire dedicată femeilor lider din România, cu accent pe leadership, viziune şi impact în mediul de business.
Ce înseamnă viziunea în leadership, cum îşi definesc femeile din business propriile obiective şi cum reuşesc să construiască un parcurs autentic într-un mediu competitiv – acestea au fost temele centrale ale ediţiei din acest an a Galei Women in Power. Evenimentul a marcat lansarea celei de-a 14-a ediţii a catalogului 100 cele mai puternice femei din BUSINESS, care reuneşte femei-lider din România cu impact real în companii, industrii şi comunităţi. Sub conceptul „Vision Board: puterea viziunii“, seara a fost dedicată explorării felului în care femeile îşi stabilesc direcţiile personale şi profesionale şi modului în care transformă aspiraţiile în acţiuni concrete.
Evenimentul a debutat cu un panel în care au fost invitaţi Diana Şucu (fondator Select Design by Diana Şucu), Adrian Ionescu (Head of Marketing, Barilla Group pentru România, Ungaria, Cehia şi Slovacia), Matei Dima (alias Bromania – vlogger, actor şi regizor) şi Ioana Molnar (coproprietar Magnolia). Deşi provenind din industrii complet diferite – design, FMCG, content creativ sau antreprenoriat cu flori – invitaţii au avut un punct comun: fiecare dintre ei a construit un business bazat pe viziune şi curaj. Diana Şucu a vorbit despre decizia asumată de a-şi păstra afacerea concentrată în Bucureşti, unde piaţa îi permite să livreze o experienţă rafinată, personalizată. „Mi-ar fi plăcut să deschid o consignaţie. Dar viaţa m-a dus în altă direcţie şi cred că m-a dus bine,“ a mărturisit ea, punctând cât de important este să rămâi fidel pasiunii tale, chiar şi într-un context competitiv. Adrian Ionescu a rememorat decizia grea de a renunţa la un business în zona de evenimente pentru a se angaja, o tranziţie care a redefinit direcţia carierei lui: „Organizam concerte la Sala Palatului. Apoi tata m-a întrebat dacă vreau viaţă de noapte sau carieră. Şi am ales cariera.“
Ioana Molnar a adus în discuţie dificultatea de a lua decizii dure în pandemie, când a fost nevoită să renunţe la o parte din echipă. Totuşi, a pus pe primul loc oamenii vulnerabili din companie – viitoare mame şi persoane cu familii de întreţinut. „A fost o decizie grea, care m-a marcat emoţional,“ a spus ea. Matei Dima a vorbit deschis despre provocările din spatele unei cariere construite într-un domeniu creativ: „Cel mai greu mi-a fost să dau pe cineva afară. Dar şi faptul că m-am întors în România, când aş fi putut rămâne în America, a fost o decizie grea. Dar am văzut o oportunitate aici.“ Despre viziune, a adăugat: „Fiecare antreprenor are nevoie de o doză de pragmatism care uneori poate răni, dar este esenţială pentru ca un business să funcţioneze.“ Panelul a fost şi un prilej de reflecţie asupra greşelilor asumate – de la investiţii neinspirate la idei de business abandonate. „Am vrut să lansăm o platformă de management al ideilor, un fel de Facebook pentru inovaţie, dar n-a fost fezabil. A fost o lecţie scumpă, dar utilă“, a spus Adrian Ionescu. La întrebarea „Ce afacere aţi fi vrut să aveţi?“, răspunsurile au fost diverse – de la un lanţ hotelier, la o echipă de sport sau chiar o franciză Hermes adusă în România. Diana Şucu a spus: „Mi-ar plăcea să aduc Hermes în România. Mi se pare un exerciţiu de eleganţă şi disciplină.“
În cadrul aceleiaşi seri, 15 femei au fost premiate pentru contribuţia lor în economie şi pentru rolul activ pe care îl joacă în dezvoltarea domeniilor în care activează:
Cecilia Tudor, managing director, Renault South Eastern Europe; Nicoleta Muşat, CFO, Oscar Downstream; Ioana Necula, fondator şi CEO, Genesis College; Elena Pap, Director Europa, Up Group; Ema Iftimie, Managing Director, Globalworth România; Virginia Oţel, director general adjunct, Garanti BBVA Leasing, director comunicare corporativă, Garanti BBVA România ; Florentina Ion, fondator şi CEOm Didactica Publishing House; Florentina Taudor, director general, Renania; Alina Negru, General Manager, Emerson România; Manuela Mancaş, Managing Director & Founder, AHA Moments; Silvia Sticlea, Country Manager, Nestlé România; Roxana Cernica, Small Formats Business Units Director, Executive Board Member, Carrefour România; Beatrice Dumitraşcu, CEO, Residential Division, One United Properties; Iulia Meiroşu, CFO, Enexus Renewables; Codruţa Furtună, director de vânzări şi distribuţie, Allianz-Ţiriac.