Eveniment

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Dana Popa, un absolvent de Psihologie la Babes Bolyay, cea care conduce de la Viena departamentul de resurse umane ale reţelei de supermarketuri Billa : 20.000 de salariaţi, în 750 de magazine

Autor: Cristina Roşca

09.01.2022, 12:00 408

Executivul român Dana Popa este mai bine de doi ani head of HR pentru regiunea Europei Centrale şi de Est, astfel că, de la Viena, ea coordonează departamentul de resurse umane al reţelei de supermarketuri Billa pe mai multe pieţe. E vorba de peste 20.000 de salariaţi ce lucrează în circa 750 de magazine din patru ţări – Bulgaria, Cehia, Slovacia şi Lituania. Întreaga carieră şi-a construit-o în domeniu, aceasta fiind de altfel şi specializarea sa universitară - psihologie şi resurse umane.

 

Am plecat din ţară la mijlocul anului 2019, după ce am aflat prin intermediul colegilor de la Penny International că există o oportunitate de carieră ca HR manager, într-un alt business unit, cu responsabilitate internaţională. Am aplicat, iar după două luni eram gata să îmi asum această nouă provocare şi să merg mai departe în cariera mea profesională”, povesteşte Dana Popa.

Înainte de a prelua fucţia actuală, timp de aproape şapte ani şi jumătate, ea a deţinut o poziţie similară, dar în cadrul lanţului de magazine de tip discount Penny, în România. Retailerul este, la fel ca şi Billa, parte a grupului german REWE, însă cele două sunt divizii operate separat.

Ambele branduri au fost prezente pe piaţa locală, doar că magazinele Billa – aproape 100 la momentul acela – au fost vândute către Carrefour, în urmă cu mai bine de cinci ani,
într-una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul alimentar din România. Penny a rămas pe plan local şi, după mai bine de 15 ani de prezenţă, are afaceri de aproape 1 mld. euro în 2020 şi 300 de magazine cu profil discount. Iar germanii anunţă planuri mari, mai exact dublarea reţelei până în 2029.

În prezent, retailerul are o echipă de circa 5.500 de oameni, echipă coordonată până acum doi ani de Dana Popa. Acum, ea are responsabilităţi regionale în cadrul unui alt lanţ de retail alimentar.

„Mai exact, businessul BCEE este reprezentat de toate magazinele Billa din afara Austriei, adică din Cehia, Slovacia, Bulgaria şi Lituania – (în această din urmă ţară - n.red.) sub brandul IKI.” În Bulgaria sunt peste 130 de magazine Billa şi peste 4.600 de angajaţi, în timp ce în Slovacia sunt circa 160 de unităţi în care lucrează aproximativ 4.000 de oameni. În Cehia reţeaua numără peste 240 magazine şi peste 6.500 de angajaţi, iar în Lituania sunt 228 magazine şi peste 5.500 de salariaţi, potrivit executivului român.

Business MAGAZIN. Cine este Dana Popa, cea care conduce de la Viena departamentul de resurse umane ale reţelei de supermarketuri Billa : 20.000 de salariaţi, în 750 de magazine

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO