Eveniment

Business MAGAZIN. Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurator din piaţă, se află în cel mai bun punct din istoria de 30 de ani din România. Ce urmează?

Autor: Mircea Nica

04.08.2024, 13:00 187

Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurător din piaţă, şi-a menţinut de-a lungul ultimilor 6 ani poziţia, ajungând în 2023 la cel mai mare volum al subscrierilor şi cel mai mare profit înregistrate de companie vreodată. Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac, consideră că firma de asigurări pe care o conduce se află în cel mai bun punct din istoria de 30 de ani în România.

 

Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurător din piaţa asigurărilor din România, şi-a continuat consolidarea poziţiei, ajungând la un volum al primelor brute subscrise de aproape 3,5 mld. lei, un avans mai mult decât dublu în ultimul deceniu, în timp ce profitul companiei a atins un maxim istoric de 346 mil. lei, de trei ori mai mare faţă de acum 6 ani. „Cred că Allianz-Ţiriac se află, în acest moment, în cel mai bun punct din istoria de 30 de ani în România. Anul acesta marchează 30 de ani de activitate pe piaţa din România, timp în care peste 6 milioane de români, clienţi Allianz-Ţiriac, au ales soluţiile de protecţie financiară pe care le oferim. (...) avem planuri ambiţioase şi în acest an”, a spus Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac. El a completat că anul trecut, Allianz-Ţiriac a înregistrat creşteri a nivelului de prime brute susbcrise pe toate liniile de business.

„Dacă ne uităm la ritm, asigurările de viaţă au marcat cel mai ridicat avans la nivelul portofoliului nostru, +30% la nivel de vânzări şi +26% în ceea ce priveşte numărul de clienţi care au optat pentru o astfel de poliţă. În acelaşi timp, cheltuiala totală cu daunele brute în 2023 a fost de aproximativ 2,1 miliarde de lei, reprezentând despăgubiri brute plătite şi variaţia rezervei de daune brute avizate şi neavizate. La finalul lui 2023, 1,6 milioane de persoane şi companii beneficiau de protecţia financiară oferită de Allianz-Ţiriac, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Cele mai puternice creşteri au fost înregistrate în segmentele asigurărilor de viaţă, asigurărilor auto şi a celor facultative pentru locuinţe. În acelaşi timp, numărul clienţilor care au achiziţionat asigurări online a crescut cu 59% în ultimul an, asigurările RCA, de bunuri sau de călătorie fiind cel mai frecvent achiziţionate în mediul online.”

Business MAGAZIN. Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurator din piaţă, se află în cel mai bun punct din istoria de 30 de ani din România. Ce urmează?

Urmează ZF Health&Pharma Summit'24