Eveniment

Business MAGAZIN. Cum au ajuns Emil şi Valentin Ancuţa să facă un business de aproape 40 de mil de lei de croissante la Galaţi pe care acum l-au vândut unei familii din Grecia. De ce am devenit antreprenor în 1992? Pentru că nu se mai dădeau repartiţii după facultate

Business MAGAZIN. Cum au ajuns Emil şi Valentin Ancuţa...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

27.11.2022, 10:38 325

Emil şi Valentin Ancuţa au intrat în business la începutul anilor ’90, dar abia în 2000 au realizat că producţia este viitorul, aşa că au pus bazele producătorului de croissante Derpan. Au ajuns pe acelaşi raft cu branduri precum 7Days, Măgura sau Boromir, dar anul acesta businessul de familie a trecut sub umbrela Golden Foods, grupul controlat de familia Mitzalis, producător de snacksuri sărate, seminţe, alune şi fructe deshidratate sub brandul Elmas. Cum a luat naştere Derpan, actor în una dintre principalele tranzacţii din industria alimentară, semnate anul acesta?

În 1992 am început cu comerţul la măsuţa portabilă într-o staţie de autobuz, apoi cu un chioşc, două, trei, după care am avut un depozit angro, apoi o firmă de distribuţie. În anul 2000 ne-am dat seama că distribuţia şi comerţul nu vor avea un viitor şi am încercat să facem ceva în domeniul producţiei“, povestea Valentin Ancuţa în 2015, atunci când produsele ajunseseră deja în peste 15.000 de magazine din ţară. Derpan a fost înfiinţată în 2001, iar astăzi are în portofoliu produse precum croissante (Patisserie, Delly). Operează două fabrici situate în judeţul Galaţi, iar compania a crescut constant şi a ajuns în ultimii ani un jucător important pe piaţa croissantelor din Europa, devenind un furnizor pentru reţele precum Carrefour, Auchan, Metro, REWE (Penny), Delhaize (Mega Image). În comerţ, fraţii Ancuţa au început cu 100 de dolari, iar apoi au pus pe picioare Derpan cu 100.000 de dolari. Valentin Ancuţa, absolvent de inginerie economică, a ales produsele de patiserie pentru că în perioada în care aveau firma de distribuţie vindeau dulciuri.

Afacerea Derpan a început cu o linie de producţie mică şi cu circa 30 de oameni. Ulterior, în 2007-2008, Derpan a investit circa 2,5 milioane de euro în dezvoltarea liniilor de producţie. „La început am avut o linie mică, mai mult manuală, iar după şase ani am investit într-o linie mare, automată. De ce am devenit în 1992 antreprenor? Pentru că nu se mai dădeau repartiţii după facultate şi pentru că nu mă pot imagina lucrând la stat sau într-o companie multinaţională“, a mai spus Valentin Ancuţa, care s-a retras din businessul Derpan înainte ca acesta să fie preluat de către Golden Foods. Valentin Ancuţa, care a fost mulţi ani „vocea” Derpan, participând inclusiv la conferinţe ale Ziarului Financiar, spunea şi că antreprenorii români trebuie să se uite la o nişă pe care să crească şi să ajungă astfel să devină concurenţă pentru companiile multinaţionale.

Citiţi articolul integral pe ​Business MAGAZIN

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO