Eveniment

Business MAGAZIN. Businessurile mici au început să ocupe clădirile interbelice din Bucureşti. Luiza Popescu, Lunica şi Amalia Săftoiu, Ami Amalia povestesc despre găsirea unor spaţii interbelice pentru afacerile lor

Autor: Alexandra Matei

01.09.2024, 14:00 290

În centrul Capitalei, pe străzile pe care altădată era piatră cubică, dăinuie şi astăzi case care au fost martore la trecerea timpului şi care sunt acum readuse la viaţă de micii antreprenori care fac din ele un cămin pentru afacerile lor.

Clădirile şi casele vechi din Bucureşti au magia lor aparte. Arhitectura interbelică, albul prăfuit de pe pereţii exteriori şi ferestrele mari parcă ar vrea să spună poveştile de odinioară şi istoria închisă astăzi între patru pereţi. În centrul Capitalei, pe străzile pe care altădată era piatră cubică, dăinuie şi astăzi case care au fost martore la trecerea timpului şi care sunt acum readuse la viaţă de micii antreprenori care fac din ele un cămin pentru afacerile lor.

Luiza Popescu a început să scrie povestea brandului Lunica în toamna anului 2021, când a văzut un afiş pentru un spaţiu comercial din centrul Bucureştiului, aflat într-o astfel de clădire. Atunci, primul gând a fost cel legat de dragostea sa faţă de genţile de piele, iar la începutul lunii decembrie din acelaşi an, după o investiţie de 30.000 de euro, deja se pregătea să vândă prima geantă direct din boutique-ul său stradal. „La mine povestea a fost ca un fel de magie pentru că spaţiile m-au găsit pe mine, nu eu pe ele. Eu sunt o colecţionară de vechituri şi o amatoare de obiecte mici de artă. Îmi plac foarte mult casele vechi şi nu mi-aş fi văzut magazinele decât în astfel de clădiri. Mergând pe stradă, m-a chemat spaţiul”, a povestit antreprenoarea.

Astăzi, ea are două magazine – unul în zona Piaţa Gemeni şi unul în Piaţa Amzei -, ambele deschise în clădiri interbelice. Al doilea spaţiu, spune ea, este în unul dintre cele mai vechi hanuri din Bucureşti, pe lângă care a trecut, la un moment dat, din întâmplare şi pe vitrina căruia, chiar în acel moment, se lipsea un anunţ – „de închiriat”. Pe raftul celor două magazine stau genţi de piele, pânză sau paie lucrate manual într-o fabrică artizanală din Florenţa, Italia. Locaţiile sunt închiriate, iar chiriile în zonele centrale sunt mari, spune fondatoarea brandului Lunica, însă avantajul zonelor centrale este traficul intens. Între magazinul din Piaţa Gemeni şi cel din Piaţa Amzei, afirmă ea, este o diferenţă enormă de trafic, acesta din urmă fiind mult mai central. În cele două locaţii Lunica, Luiza Popescu şi-a pus amprenta personală în ceea ce priveşte amenajarea şi a îmbinat stilul modern cu cel clasic.

Business MAGAZIN. Businessurile mici au început să ocupe clădirile interbelice din Bucureşti