Eveniment

Business MAGAZIN. Ce preferă, pe ce cheltuiesc şi ce speră românii? Cine sunt cei Pareto, care au un venit mediu lunar de peste 8.000 de lei şi trăiesc în case cu mai mult de 4 camere

Autor: Ioana Mihai-Andrei

20.04.2025, 09:00 2362

Nivelul de trai, profilul clientului, care sunt preferinţele, obiceiurile şi speranţele acestuia sunt informaţii vitale pentru oricine construieşte un plan de afaceri, vrea să lanseze noi produse şi servicii, sau pur şi simplu vrea să con-struiască o strategie cât mai ancorată în realitate, într-un prezent în care pare că numărul necunoscutelor creşte. A patra ediţie a Pareto Report pune acum sub lupă nu numai 20% dintre românii cu cele mai mari venituri, ci face o radiografie completă a consumatorilor. Cât câştigă şi cum au evoluat veniturile lor pe parcursul ultimilor ani? Care le sunt preferinţele? Cum îşi evaluează nivelul de trai şi ce aşteptări au de la viitor? Care sunt cele mai importante lucruri şi valori pentru ei? Acestea sunt doar câteva din întrebările la care răspunde studiul.

 

„- Ce ştii despre el?

-Totul. Ce îi place, ce nu-i place, numărul de la pantofi. Ce vrei să ştii?” Sunt replici din pelicula „Patriotul”, care spune povestea lui Benjamin Martin, întruchipat de Mel Gibson, care ajunge liderul unui grup de luptători de rezistenţă în Războiul de Independenţă al SUA. 

Exact la fel poate răspunde şi Pareto Report la întrebarea „Ce ştii despre consumatorul român?” Studiul desenează în amănunt profilul consumatorilor Pareto, acei 20% dintre românii cu cele mai mari venituri, care reprezintă masa critică a oricărui business: au veniturile de două ori mai mari decât cei din publicul commercial general, investesc, economisesc, donează şi setează trenduri, fiind între primii care testează noi produse şi servicii. Ediţia din acest an a Pareto îi pune în oglindă însă şi pe consumatorii din publicul comercial general, adică 9,2 milioane de români, cu vârste între 18 şi 64 de ani, digitalizaţi; 1,8 milioane de români formează publicul Pareto.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels