Eveniment

Business MAGAZIN. Ce sunt fructele şi legumele ”baby”, care au început să câştige teren pe piaţa românească? Cât costă baby spanac, baby morcov, etc?

Business MAGAZIN. Ce sunt fructele şi legumele...

Autor: Florentina Niţu

10.11.2024, 14:00 144

De la oraşe la sate, fructele şi legumele baby au cucerit România. Însă aceste produse atractive sunt inaccesibile pentru mulţi români, pentru că sunt mai scumpe decât cele tradiţionale, astfel că „valul” de a mânca sănătos a fost prins mai ales de corporatişti şi copiii lor, care au în pachetul de la şcoală baby morcovi.

Bunica mea, care are aproape 70 de ani şi nu a ieşit niciodată din ţară sau locuit vreodată la oraş, mănâncă doar roşii cherry. Sora ei, cu cinci ani mai mare, le cultivă de câţiva ani în grădina proprie. Ele consideră că sunt mai bune decât „roşiile cu gust de ţară” pe care le caută orăşenii. Roşiile cherry, despre care se crede că sunt rezultatul unui amestec genetic între roşiile de tip coacăz sălbatic şi roşiile domestice de grădină, au fost primele care s-au răspândit în toată România şi au deschis drumul pentru alte legume mici (baby), precum baby spanac, baby morcovi şi chiar castraveţii mini-snack.

Piaţa acestor produse a evoluat în ultimii ani, iar ele au devenit populare atât printre cei mai bine plătiţi oameni din Bucureşti, cât şi printre vârstnicii din sate izolate, care trăiesc cu pensia minimă. Popularitatea lor a crescut, pe de o parte, datorită disponibilităţi în magazine, şi, pe de altă parte, datorită promovării lor de către bloggeri şi influenceri culinari, care le-au inclus în reţetele lor. De curând, chiar şi comedianţii români au început să le menţioneze în spectacolele lor. Vânzările ţin pasul cu popularitatea legumelor baby? „Reţetele cu legume baby au câştigat popularitate datorită versatilităţii lor şi a aspectului atractiv, ele fiind frecvent prezentate în materiale culinare, pentru mese sănătoase şi rapide. Putem spune că acest trend nu se reflectă şi în coşul de cumpărături, deoarece în ultimii cinci ani am remarcat o scădere a vânzărilor la această categorie, iar această scădere este strâns legată de creşterea preţurilor”, spun reprezentanţii Lidl România, cel mai mare lanţ de magazine de comerţ modern cu alimente de pe piaţa locală.

Citiţi continuarea pe Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri