Lui Mircea Scăunaşu îi plac provocările care îi testează rezistenţa, fie că e vorba de viaţa personală sau de evoluţia sa profesională. De anul trecut, de când a devenit director general al Philip Morris România, a condus compania cu aceeaşi disciplină şi determinare pe care le cultivă în sporturile de anduranţă. Strategia companiei, spune el, se aseamănă unui maraton: nu este un sprint către rezultate rapide, ci o cursă pe termen lung, în care fiecare decizie strategică reprezintă un pas esenţial spre atingerea unei viziuni ambiţioase.
„Într-un maraton, ai un obiectiv final, ştii unde este linia de sosire şi trebuie să te concentrezi pe fiecare kilometru parcurs. La fel, PMI are o viziune clară: să devină o companie preponderent fără fum până în 2030, cu peste două treimi din veniturile nete totale provenind din produse fără fum. Fiecare iniţiativă şi investiţie reprezintă un kilometru parcurs în această călătorie către un viitor fără fum şi contribuie la atingerea acestui scop”, descrie Mircea Scăunaşu, într-un mod metaforic, obiectivele companiei pe care o conduce. După aproape doi ani de mandat, a ajuns la concluzia că, să lucreze pentru Philip Morris sau în industrie, în general, indiferent de poziţia ocupată, este o provocare. Iar as-ta se potriveşte mănuşă cu felul în care el alege să îşi trăiască viaţa: „Îmi plac provocările care îmi solicită re-zistenţa, atât în viaţa profesională, cât şi în cea personală. La fel ca în sport, şi în activitatea profesională, provocările mă motivează, mă ajută să învăţ lucruri noi şi să îmi depăşesc limitele”.