Eveniment

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Cosmin Moldovan să se ocupe de vânzările Oppo, brandul de telefoane mobile care câştigă teren pe piaţă

Cosmin Moldovan, national sales director: „Anul 2021 a însemnat pentru noi o dezvoltare accelerată a punctelor de interacţiune cu clientul în retailul tradiţional, iar ţinta noastră a fost să creştem disponibilitatea produselor Oppo. Astfel, la final de an, toate magazinele din ţară de produse electro-IT au avut la raft şi produse Oppo.”

Autor: Andra Stroe

06.03.2022, 14:00 283

Cu o istorie mult mai recentă faţă de alţi jucători de profil, care au în plus câteva decenii de experienţă şi testare a pieţei, Oppo a reuşit, în doar câţiva ani, să ajungă un competitor important în topul mondial al producătorilor de smartphone-uri. Cum a replicat compania acest succes şi pe plan local?

Întreg anul 2021 a fost unul de creştere pentru brandul Oppo la nivel local, iar această evoluţie are la bază mai mulţi factori”, spune Cosmin Moldovan, national sales director al companiei. Dintre aceştia, el enumeră un portofoliu de produse adaptat pieţei locale, poziţionarea pe „cel mai dorit segment de preţ” şi, nu în ultimul rând, disponibilitatea produselor companiei, considerabil mai ridicată comparativ cu începutul anului trecut. „Unul dintre obiectivele anului trecut a fost tocmai acela de a aduce produsele noastre cât mai aproape de utilizatori.”

Pentru brand, 2021 a fost abia al doilea an de activitate în piaţa locală, după intrarea oficială în România în primăvara anului 2020, în plină pandemie. Potrivit lui Cosmin Moldovan, vânzările de dispozitive Oppo din 2021 se ridică la aproximativ 400.000 de unităţi, majoritatea fiind smartphone-uri. Estimările companiei arată că Oppo a încheiat anul trecut pe poziţia a patra atât din punct de vedere al volumului de dispozitive livrate către consumatori, cât şi din punctul de vedere al valorii vânzărilor, fără să ofere însă cifre în acest sens. Green Leaves Technical, distribuitor unic autorizat al brandului Oppo în România, a înregistrat, în 2020, o cifră de afaceri de 61,6 milioane de lei, potrivit datelor publice disponibile.

„Distribuţia vânzărilor noastre urmăreşte, desigur, dinamica pieţei locale. Pentru noi principalul obiectiv este ca orice utilizator care îşi doreşte să achiziţioneze un produs Oppo, online sau offline, de la orice magazin de produse electro-IT din ţară, să aibă această posibilitate fără a întâmpina dificultăţi.”

Tocmai de aceea, adaugă el, anul trecut compania a încheiat parteneriate cu operatorii de telefonie mobilă, precum şi cu cei mai mari retaileri locali, prin care produsele Oppo sunt disponibile atât online cât şi offline, în orice punct de vânzare în care există produse electro-IT.

Cum a ajuns Cosmin Moldovan să se ocupe de vânzările Oppo, brandul de telefoane mobile care câştigă teren pe piaţă

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO