Eveniment

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Monica Lazăr de la un dezvoltator de programe la dezvoltarea unor echipe la eMag

Monica Lazăr, Internal Apps & Processes Manager, eMAG: „eMAG e o companie care încurajează libertatea şi creativitatea echipelor, aşa că găsirea unui baseline standard care să nu îngrădească inovaţia tehnologică este o provocare continuă.”

Autor: Ioana Matei

26.06.2022, 15:00 167

Monica Lazăr a fost pasionată de tehnologie încă din copilărie, motiv pentru care a ştiut de la început în ce direcţie să îşi îndrepte paşii în carieră. Totuşi, crede că un ingredient care ţine mai puţin de ştiinţe a adus-o în punctul de a coordona echipa de Internal Apps & Processes a eMAG: capacitatea de a lucra mai bine alături de colegi decât individual. Ce înseamnă să îi coordonezi pe cei care construiesc, la propriu, universul EMAG?

Disciplina, curiozitatea şi empatia sunt motorul reuşitei mele în carieră. Curiozitatea îmi dă dorinţa de învăţare şi de evoluţie, vreau să ştiu cât mai multe, să aflu ce se întâmplă şi de ce, să înţeleg cauza şi să caut rezolvarea. Disciplina îmi dă o bază de lucru, o prioritizare a efortului în direcţiile importante şi mă ajută să trec cu entuziasm peste etapele mai dificile sau mai puţin inovatoare.

Şi poate pe primul loc e de fapt empatia, care îmi permite să relaţionez cu oamenii şi să lucrez mai bine în echipă decât individual”, descrie Monica Lazăr principalele calităţi despre care crede că au ajutat-o să ajungă în rolul actual, cel de Internal Apps & Processes Manager al eMAG.

Din acest rol, ea coordonează o echipă al cărei scop principal este dezvoltarea serviciilor necesare celor 800 de membri din Plat & Tech  (departamentul Platforms & Technology al eMAG - n.red.) Serviciile pot fi aplicaţii dezvoltate in house, tooluri externe pentru care oferă date rezultate din cercetări, suport şi mentenanţă, standardizare procese sau managementul diverselor etape din procesul de dezvoltare, cu ajutorul experţilor în domeniu care se implică sau gestionează proiectele majore din companie (precum project manageri, arhitecţi enterprise sau designeri).

Această echipă este formată din 35 de specialişti în tech, în roluri legate de dezvoltarea tech (cum ar fi – developeri, designeri, QA, DevOps, arhitecţi, Business & Process Analysts, project manageri şi product owneri). Bugetul departamentului este de aproximativ şapte milioane de lei anual, cu diverse plusuri în funcţie de costurile adiţionale aduse de proiectele în lucru.

Citiţi articolul integral pe BMag.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO