Eveniment

Business MAGAZIN. Cum l-a transformat Fornetti pe român în patiser: Un milion de români este media săptămânală de clienţi a business-ului pornit din Ungaria, care a câştigat teren pe piaţa românească

Autor: Andra Stroe

05.09.2021, 17:00 821

Patiseriile, majoritatea cu servirea la geam, se numără printre afacerile grav afectate de pandemie, mai ales în urma lockdownului impus anul trecut în România, pe măsură ce criza sanitară sa acutizat. Fornetti, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa locală de pofil, nu a făcut excepţie. Care a fost colacul de salvare de care sa agăţat pentru a supravieţui?

Am fost nevoiţi să ne adaptăm unei situaţii total diferite mai repede decât o făcând de obicei. Atunci când în două săptămâni rămâne fără clienţi în proporţie de 90%, provocare devine o adevărată problemă ”, spune Gabriel Voin, director comercial, Fornetti România, adăugând că soluţii şi strategie care i-au ajutat să depăşească pandemia au venit după zeci de încercări nereuşite. Doar aşa că înţeleg că dinamica pieţei era alta şi că trebuia să se adapteze, să regândească totul.

„Tendinţa de consum a clienţilor sa schimbat, procesul de cumpărare este diferit, fluxurile pietonale sunt uşor schimbate, iar procesele operaţionale s-au modificat substanţial. Toate acestea au reprezentat date noi ale unei ecuaţii pe care a trebuit să o rezolve într-un timp record şi sunt mândri că am reuşit acest lucru în mai puţin de 6 luni de la apariţia pandemiei. ”

Dacă 2019, un an fără pandemie, „a mers excepţional de bine, a fost un an foarte bun pentru Fornetti”, în 2020, datele publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice arată că cifra de afaceri înregistrată de Fornetti România a scăzut la 156 de milioane de lei, de la 205 milioane de lei în anul precedent, iar profitul net s-a diminuat la sub 1 milion de lei, de la 15 milioane în urmă cu doi ani. Pentru 2021, Voin estimează o creştere de două cifre faţă de anul trecut. „Suntem foarte optimişti, deoarece graficul de vânzări nu s-a restrâns şi suntem siguri că vor fi rezultate bune şi pentru ce a mai rămas din acest an. Vânzările merg bine, avem un număr constant de magazine şi parteneri de franciză, suntem pe drumul cel bun.”

Una dintre deciziile importante luate de reprezentaţii businessului în 2020 a fost să păstreze echipa intactă.  „Nu am disponibilizat pe nimeni şi suntem bucuroşi că ne-am păstrat numărul de angajaţi şi în anul greu care a trecut. A existat şomaj tehnic pentru muncitorii din producţie în primăvara anului trecut, iar restul angajaţilor au muncit remote, acolo unde s-a putut.” Compania are în jur de 450-480 de angajaţi, la sediul central din Timişoara şi la cele două puncte de lucru din Judeţul Harghita şi Bucureşti.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN

AFACERI DE LA ZERO