Eveniment

Business MAGAZIN. De ce România este una dintre ţările Europene cu cea mai scăzută rată de penetrare a asigurărilor de viaţă?

Business MAGAZIN. De ce România este una dintre ţările...

Autor: Mircea Nica, Andra Stroe

12.05.2024, 16:10 720

România este una dintre ţările europene cu cea mai scăzută rată de penetrare a asigurărilor de viaţă în PIB, de 0,2% faţă de 3,93% media la nivel european. Datele arată potenţialul de dezvoltare al acestei categorii în rândul populaţiei, dar pentru atingerea obiectivelor este nevoie de muncă, un parteneriat între stat şi industria de asigurări care să determine o repoziţionare a modului în care sunt privite şi folosite aceste produse atât în strategia de ţară, cât şi în cea a bugetelor individuale.

Piaţa de asigurări de viaţă are o evoluţie lentă de la an la an, de 1-2%. Această creştere minimală este justificată dacă ne uităm la tabloul de ansamblu. Astfel, vânzarea asigurărilor de viaţă este foarte mult susţinută de reţelele de brokeri, însă aceştia la rândul lor sunt orientaţi cu precădere spre vânzarea asigurărilor auto. Adăugăm la asta lipsa de apetit şi cunoaştere a populaţiei, deteriorarea puterii de cumpărare pe fondul inflaţiei crescute, şi nu în ultimul rând lipsa de măsuri fiscale din partea statului care să faciliteze accesul unui număr mai mare de persoane la o asigurare de viaţă”, susţine Anita Niţulescu, CEO al Eurolife. Potrivit ei, piaţa asigurărilor, puternic dominată de asigurările auto, cu precădere asigurările obligatorii auto (RCA), nu îşi va putea valorifica potenţialul decât dacă se va schimba structura şi îşi va muta atenţia de la asigurările obligatorii, a explicat executiva.

Ea a mai adăugat că România este una dintre ţările europene cu cea mai scăzută rată de penetrare a asigurărilor de viaţă în PIB, de 0,2% faţă de 3,93% media la nivel european. „Pe termen mediu, ne dorim ca această pondere să crească la un minim de 1%. Însă, trebuie să fim conştienţi de eforturile care trebuie făcute din mai multe direcţii: pe de o parte vorbim de schimbarea de mentalitate la nivel de individ prin conştientizarea nevoii de protecţie, în paralel cu acţiuni de informare din partea industriei pentru a creşte gradul de informare şi educare în rândul populaţiei. Nu în ultimul rând, este nevoie ca la nivelul sistemului economic şi social, acest segment să beneficieze de facilităţi fiscale care să încurajeze achiziţia de asigurări de viaţă. Introducerea unor astfel de măsuri (reduceri de impozite sau deductibilitatea primelor de asigurare) va contribui la reducerea deficitului de protecţie, cu beneficii concrete pentru populaţie”, detaliază CEO-ul.

https://www.businessmagazin.ro/analize/servicii-financiare/solutii-pentru-o-crestere-lenta-cum-poate-romania-sa-ajunga-din-urma-22306441