La început a fost un OIREP – adică o organizaţie care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului. Astăzi, FEPRA îşi depăşeşte rolul de simplu consultant şi intră într-o nouă etapă: cea de operator activ în economia circulară, cu investiţii proprii în infrastructura de reciclare a PET-ului şi sticlei. „Nu construim doar o companie, ci un ecosistem”, spune Ionuţ Georgescu, CEO-ul FEPRA, care a gândit această repoziţionare ca pe un proiect pe termen lung, cu obiectivul ca acesta să devină cel mai eficient ecosistem de economie CIRCULARĂ din regiune.
„Suntem singurul grup 100% românesc care oferă servicii integrate pentru economia circulară. Ne dorim ca FEPRA să devină unul dintre principalii actori regionali, un reper de inovaţie, eficienţă şi sustenabilitate”, descrie Ionuţ Georgescu, CEO-ul FEPRA, obiectivul ambiţios trasat pentru grupul pe care îl reprezintă.
Transformarea FEPRA dintr-un OIREP (organizaţie care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului) într-un one stop shop de economie circulară a fost, potrivit CEO-ului Ionuţ Georgescu, un proces firesc. „A venit natural, pe fondul expertizei acumulate în gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje şi al dorinţei de a genera un impact pozitiv real asupra mediului”, explică acesta. În prezent, compania nu mai joacă doar rolul unui consultant, ci acţionează direct pentru „a păstra resursele în economie cât mai mult timp posibil, generând beneficii atât pentru mediu, cât şi pentru partenerii noştri”.
Misiunea s-a extins către transformarea deşeurilor în resurse prin reciclare, reutilizare şi inovare, oferind soluţii care adaugă valoare pe întreg lanţul circular. Repoziţionarea strategică a venit dintr-un sentiment dublu – al nevoii şi al oportunităţii.
„Am simţit că putem şi trebuie să facem mai mult. Provocările de mediu devin tot mai complexe şi necesită un răspuns integrat, profesionist”, spune Georgescu. În acelaşi timp, România are un potenţial uriaş de a recupera decalajele faţă de alte ţări europene, ceea ce creează şansa „de a construi un model sustenabil, în care valorile companiei se aliniază cu cele ale angajaţilor şi ale societăţii”.