Eveniment

Călătoria cu autobuzele RATB din Capitală este sport extrem. Temperatura, mai mare cu şapte grade Celsius faţă de cea exterioară. Primarul Firea promite că e ultima vară când se va mai circula aşa

Călătoria cu autobuzele RATB din Capitală este sport...

Autor: Radu Tutulan

04.08.2017, 16:56 826

Vineri, la orele prânzului, termometrele indicau, în Bucureşti, 35 de grade Celsius. Odată ajunşi în mijloacele de transport în comun, bucureştenii trebuie să suporte călduri şi mai mari.

Unii dintre oameni spun că nu au avut de ales şi a trebuit să iasă în oraş, chiar dacă ştiau că meteorologii au emis Cod Portocaliu de caniculă.

„Este foarte cald, abia mai poţi să respiri. Şi afară şi în maşină, e nenorocire. A trebuit să fac nişte cumpărături urgente, altfel nu ieşeam din casă. Am la mine o sticluţă cu apă, şapcă pe cap, haine subţiri cum au zis la televizor, dar tot e zăpuşeală. Sper să nu păţesc nimic. S-a obişnuit corpul de atâtea veri cu temperaturile astea. Dacă afară sunt 40 de grade, cred ca în maşinile astea, fără aer condiţionat, se apropie de 50 de grade Celsius”, povesteşte Tudor Gane, un bărbat în vârstă de 53 de ani.

Oamenii spun că este insuportabilă căldura din autobuze şi că, dacă ar fi dotate cu aer condiţionat, situaţia ar sta altfel.

„Am stat aproximativ jumătate de oră în teoleibuz şi am crezut că leşin. Şi de la zăpuşeala din maşină, că nu era pic de aer, dar şi de la mirosurile de tot felul. Dacă ar fi avut aer condiţionat, probabil că nu era aşa de rău, pentru că am fost în ţări unde era mult mai rău afară, dar în autobuze era ok. De asta prefer taxiul, evit să merg la noi cu RATB-ul pentru că pierzi şi mult timp în trafic şi nici confort nu ai, nici civilizaţie”, spune Maria, o bucureşteancă de aproximativ 30 de ani.

Primăria Generală a Municipiului Bucureşti a lansat, la începutul lunii iulie, licitaţia internaţională pentru achiziţia a 400 de autobuze urbane noi şi va aloca din bugetul peste 510 milioane lei, ceea ce înseamnă că pentru fiecare autovehicul municipalitatea va plăti aproximativ 1,27 milioane de lei.

Administraţia locală a Capitalei publica atunci în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) oferta de achiziţie a 400 de autobuze urbane noi. Mai exact, este vorba de 320 de autobuze clasice, cu o lungime de 12 metri, 50 de autobuze mai mici, cu o lungime de 10 metri şi 30 de autobuze duble, articulate, a căror lungime trebuie să fie de 18 metri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO