Eveniment

Campania ZF #cevreaudelaprimar: Târgu-Jiu, oraşul unde se află unele dintre cele mai cunoscute sculpturi ale lui Constantin Brâncuşi, duce lipsă de promovare turistică

Târgu Jiu avea, la finalul anului 2019, 390.000 de locuri de cazare.

Târgu Jiu avea, la finalul anului 2019, 390.000 de locuri de cazare.

Autor: Răzvan Botea

10.09.2020, 08:30 190

Ziarul Financiar a lansat campania ZF #cevreaudelaprimar, un proiect care îşi propune să aducă în atenţia administraţiilor locale actuale sau viitoare problemele localităţilor, precum şi ce îşi doresc cetăţenii de la viitorul primar.

O cititoare a Ziarului Financiar a transmis redacţiei că şi-ar dori de la administraţia locală din Târgu-Jiu o mai bună promovare a turismului în zonă. În Târgu-Jiu sunt expuse cele mai cunoscute opere ale sculptorului român Constantin Brâncuşi: Poarta Sărutului, Coloana Infinitului sau Masa Tăcerii.

„Oraşul se poate promova mai bine. Nu duce lipsă de pensiuni, de exemplu, dar duce o lipsă gravă de turişti, având în vedere că, din punctul de vedere al locuitorilor, operele lui Brâncuşi pot constitui o atracţie turistică foarte importantă“, transmite A.M., din Târgu- Jiu. Târgu-Jiu avea, la finalul anului 2019, 390.000 de locuri de cazare. Potrivit datelor de la Statistică, oraşul a cunoscut o creştere a turismului între 2001 şi 2019 substanţială (Ă47%), însă a înregistrat doar 53.000 de turişti anul trecut. Spre comparaţie, Braşov, oraşul din zonă care a cunoscut cea mai mare creştere a turismului în ultimii ani, a avut în 2019 un număr de 680.000 de turişti, de aproape 4 ori mai mulţi decât avea în 2001.

Constantin Brâncuşi, cel mai mare sculptor român, s-a stabilit la Paris la începutul anilor 1900. El are la loc de cinste, în zona centrului cultural Pompidou din Paris, o replică a atelierului său din Franţa, unde sunt expuse  137 de sculpturi ale artistului.

Ziarul Financiar a lansat proiectul #cevreaudelaprimar, care îşi propune să aducă în atenţia administraţiilor locale actuale sau viitoare problemele localităţilor, precum şi ce îşi doresc cetăţenii de la viitorul primar ales după 27 septembrie.

Cu această ocazie, ZF  îndeamnă cititorii din toată ţara să trimită sesizări şi aşteptări de la viitorii primari, însoţite de fotografii, care vor fi publicate atât pe site-ul www.zf.ro, cât şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO