♦ Pe lângă organizarea orelor într-un singur schimb, reprezentanţii unităţii de învăţământ transmit că şcoala are nevoie şi de o mai mare disciplină şcolară, sprijinită de o legislaţie şcolară clară, precum şi de construirea laboratoarelor de fizică, chimie, TIC, a sălilor de lectură, a cabinetelor metodice, a spaţiilor de depozitare sau arhivare ♦ Unitatea de învăţământ se află în top zece şcoli cu cele mai bune rezultate la Evaluarea Naţională 2024, mai exact, pe locul al cincilea, cu o medie generală de 8,4 ♦ Peste 400 de elevi ai şcolii au susţinut examenul în luna iunie, iar aproape 40% dintre ei au obţinut medii peste 9 şi doar puţin peste 1% dintre ei au avut medii sub 5.
Noul an şcolar se apropie cu paşi repezi şi, inevitabil, directorii de şcoli se gândesc la ce urmează, la ce nevoi au şcolile pe care le conduc şi la cum se va desfăşura anul şcolar 2024-2025. Organizarea orelor de curs într-un singur schimb rămâne în fruntea listei de nevoi pentru acele şcoli care funcţionează în două sau chiar trei schimburi, cum se întâmplă şi în cazul Şcolii Gimnaziale nr. 195 (Hamburg) din sectorul 3 al Capitalei, una dintre unităţile de învăţământ cu cele mai bune rezultate la Evaluarea Naţională din acest an.
„Nevoile actuale ale şcolii sunt funcţionarea programului instituţiei într-un singur schimb, o mai mare disciplină şcolară, disciplină sprijinită de o legislaţie şcolară clară, precum şi construirea laboratoarelor de fizică, chimie, TIC, a sălilor de lectură, a cabinetelor metodice, a spaţiilor de depozitare, arhivare. Momentan ne aflăm într-un amplu proces de reabilitare, extindere şi renovare a şcolii, care va acoperi toate aceste nevoi”, au transmis reprezentanţii Şcolii Gimnaziale nr. 195 (Hamburg), ca urmare a unei solicitări ZF transmise către conducerea instituţiei.
ZF a pornit o iniţiativă prin care şi-a propus să discute cu directorii şcolilor care au cele mai bune rezultate la Evaluarea Naţională din acest an. Şcoala Gimnazială nr. 195 (Hamburg) din sectorul 3 al Capitalei este una dintre ele.
Unitatea de învăţământ se află în top zece şcoli cu cele mai bune rezultate la Evaluarea Naţională 2024, mai exact, pe locul al cincilea, cu o medie generală de 8,4. Peste 400 de elevi ai Şcolii Gimnaziale nr. 195 (Hamburg) au susţinut examenul în luna iunie, iar aproape 40% dintre ei au obţinut medii peste 9 şi doar puţin peste 1% dintre aceştia au avut medii sub 5, conform unor analize făcute de ZF pe baza rezultatelor la Evaluarea Naţională publicate de Ministerul Educaţiei.
ZF a realizat această ierarhie, luând în calcul şcolile care au avut elevi cu media 10 la Evaluarea Naţională şi care au îndeplinit şi criteriul de a avea peste 100 de elevi înscrişi la examen, astfel că nu au fost analizate şi incluse în top toate cele 171 de şcoli gimnaziale din Bucureşti, ceea ce înseamnă că pot exista şcoli cu mai puţini elevi şi cu medii mari.
Directorul Şcolii Gimnaziale nr. 195 (Hamburg) transmite că este necesar ca elevii să fie sprijiniţi printr-un număr mult mai mare de ore de pregătire la disciplinele pentru care se organizează Evaluarea Naţională. În plus, organizarea de simulări la aceste discipline, cel puţin o dată la două săptămâni pentru elevii de clasa a opta, ar fi o variantă potrivită pentru pregătirea lor înainte de examenul propriu-zis.
„Pentru fiecare clasă de a 8-a, cadrele didactice care predau limba şi literatura română şi matematică, în fiecare săptămână au o oră suplimentară pentru pregătirea evaluării”, au mai transmis reprezentanţii unităţii de învăţământ.
Conducerea Şcolii Gimnaziale nr. 195 (Hamburg) consideră că pentru pregătirea şi dezvoltarea elevilor ar fi benefice şi ajustări ale programei şcolare cu diferite opţionale, care să-i scoată pe elevi din rutina orarului unei zile normale de şcoală.
Totodată, mai punctează reprezentanţii şcolii, într-una din săptămânile în care una sau două zile sunt libere la nivel naţional sau atunci când se desfăşoară simulările la clasa a VIII-a, ar putea fi declarată săptămâna online, toate activităţile urmând să se desfăşoare în mediul virtual.
Însă, toate aceste propuneri şi orice iniţiativă a şcolilor de a sprijini şi mai mult elevii pentru a ajunge la performanţă şi a avea în continuare rezultate bune poate fi îngreunată de deciziile care se iau la nivelul administraţiei locale.
Procesele de renovare, reabilitare şi modernizare prin care trec zeci de şcoli din Capitală sunt în mâinile primarilor, iar organizarea cursurilor în două sau trei schimburi, cu ore şi pauze scurtate este, de asemenea, o decizie luată la nivel de primărie.
În anul şcolar trecut, mai mult de 2.500 de elevi din Şcoala nr. 195 Hamburg au învăţat în trei schimburi, cu ore de curs de 40 de minute şi cu pauze de cinci minute, situaţie în care s-a ajuns din pricina renovărilor.