Eveniment

Care sunt planurile noului cancelar german pentru ţară: Olaf Scholz vrea depăşirea crizei pandemiei, anunţă schimbări industriale şi economice majore

Care sunt planurile noului cancelar german pentru ţară:...

Autor: Mihai Draghici

15.12.2021, 13:14 64

Noul cancelar german, social-democratul Olaf Scholz, s-a angajat, în primul discurs rostit în Parlament, să intensifice acţiunile de combatere a pandemiei şi de contracarare a "extremismului", subliniind că Germania va avea cele mai mari transformări industriale şi economice din ultimul secol.

"Avem multe de făcut, nu avem deloc timp de pierdut", a afirmat Olaf Scholz miercuri, în primul discurs rostit în calitatea de cancelar în Bundestag, Camera inferioară a Parlamentului de la Berlin.

"Nu este nimeni într-o situaţie bună în perioada actuală, nici eu, nici dumneavoastră, nici cetăţenii. Dar va fi mai bine, vom depăşi această criză", a adăugat Olaf Scholz, conform publicaţiei Bild, pledând pentru continuarea vaccinării anticoronavirus şi pentru respectarea măsurilor antiepidemice.

Cancelarul Germaniei a condamnat protestele violente împotriva restricţiilor şi vaccinării. "Respectăm opiniile divergente. Dar la fel de clar este că nu vom permite ca o minoritate de extremişti să îşi impună voinţa asupra întregii societăţi", a susţinut Olaf Scholz.

Cancelarul german avertizează că nu va accepta "divizarea societăţii" şi va aplica măsuri pentru identificarea persoanelor care instigă la ură pe platformele online. "Ne vom asigura că autorii mesajelor de instigare la ură şi acţiuni de perturbare pe Internet vor fi identificaţi şi anchetaţi", a atras atenţia Olaf Scholz.

Guvernul Germaniei va aplica politici în sensul "progreselor" tehnice, sociale şi culturale, pentru menţinerea competitivităţii la nivel internaţional. "Avem în urmă 250 de ani în care am asigurat bunăstarea prin cărbuni, petrol şi gaz. Acum, vor fi 23 de ani până când energiile fosile vor trebui abandonate şi vor fi abandonate. Ne aflăm în faţa celor mai mari transformări industriale şi economice din ultimii 100 de ani", a subliniat Olaf Scholz, potrivit publicaţiei Stern.

Germania a decis să atingă neutralitatea climatică până în anul 2045. "Multă lume are plăcerea de a conduce maşini, iar acest lucru va rămâne aşa. Dar industria auto trebuie să devină neutră din punct de vedere climatic", a subliniat Scholz. Germania ar urma să aibă, până în 2030, 15 milioane de maşini electrice. "Încărcarea maşinilor cu electricitate va trebui să fie la fel de uşoară ca realimentarea cu actualele tipuri de carburanţi", a insistat Olaf Scholz.

Conform unui sondaj efectuat în noiembrie, majoritatea germanilor preferă menţinerea motoarelor cu ardere internă prin utilizarea de carburanţi ecologici, în detrimentul vehiculelor electrice, în ceea ce este, conform revistei Focus, un semnal adresat noii coaliţii guvernamentale, care vrea investiţii masive în motoare electrice. Potrivit unui sondaj realizat de Institutul Forsa la cererea Asociaţiei germane a Companiilor Mijlocii din domeniul Petrolier (Uniti), 79% dintre şoferii din Germania vor maşini propulsate cu motoare cu ardere internă alimentate prin carburanţi ecologici sintetici, precum benzina sintetică, motorina sintetică, gazul natural comprimat, biometanul sau biokerosenul. Conform sondajului, 58% dintre germani nu vor să utilizeze vehicule cu motoare electrice, iar 64% se opun introducerii de restricţii de circulaţie pentru actualele vehicule cu ardere internă.

Fostul Guvern german, condus de cancelarul Angela Merkel, a anunţat la recenta Conferinţă ONU pe tema Climei (COP26) că nu se va alătura unei iniţiative privind fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenţia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse. "Germania nu va semna acum o astfel de iniţiativă. Tehnologia motoarelor cu ardere internă pe bază de combustibili fosili va fi abandonată în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă va continua. Noi vrem să atingem neutralitatea climatică prin combustibili sintetici şi să dobândim un avantaj tehnologic", declara pe 10 noiembrie ministrul Transporturilor de atunci, Andreas Scheuer, citat de publicaţiile Die Welt şi Handelsblatt. Practic, în afară de investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, fostul Guvern al Germaniei a semnalat intenţia de a continua dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometanul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO