Eveniment

Cu o carieră de 20 de ani în spate, la PepsiCo şi Star Foods, Cornel Cărămizaru a ajuns să administreze o piaţă de 57 de milioane de oameni în Spania şi Portugalia pentru grupul olandez FrieslandCampina. ”Cariera mea a început în urma unui interviu pentru un post de merchandiser găsit într-un ziar”

Autor: Cristina Roşca

05.09.2021, 14:00 218

Cornel Cărămizaru şi-a construit de-a lungul ultimelor două decenii o carieră solidă în domeniul bunurilor de larg consum, o piaţă cu care aproape fiecare om din lume interacţionează zi de zi, fie că e vorba de consumul de produse alimentare, de utilizarea de articole de curăţenie a locuinţei sau de achiziţia de bunuri de îngrijire personală. În 2019, executivul român a preluat prima sa poziţie de expat, scriind mai departe povestea carierei sale din însorita Spanie.

El este de circa doi ani director general al filialelor FrieslandCampina din Spania şi Portugalia. Înainte de a pleca în noua poziţie, executivul a condus operaţiunile locale ale aceleiaşi companii active în domeniul lactatelor. Astfel, de la o piaţă de 19 milioane de locuitori, Cornel Cărămizaru a plecat pentru a opera pe două pieţe ce adună peste 57 de milioane de oameni.

„Am plecat din ţară în toamna anului 2019, răspunzând afirmativ unei propuneri de a coordona activitatea companiei în Iberia (Spania şi Portugalia). A fost o provocare atractivă dată fiind dimensiunea afacerii, pe de-o parte, şi provocarea integrării unei companii nou achiziţionate, pe de alta”, spune Cornel Cărămizaru.

Acestă provocare – de a locui şi de a munci într-o altă ţară – a acceptat-o ca fiind una temporară, centrată pe ideea de a experimenta. Crede că testarea capacităţii de adaptare a întregii familii, nu doar a sa, la un mediu nou este o parte importantă a acestei experienţe. „Evident că această capacitate de adaptare va fi extrem de importantă în deciziile viitoare.”

În acest context, al unei relocări temporare, dacă se întoarce în România, în ce poziţie se vede executivul - angajat sau antreprenor?

„Alegerea între antreprenoriat şi poziţia de angajat nu mă procupă deocamdată. Poate şi datorită faptului că în companie, acum, dar şi în trecut, am reuşit să acţionez ca un antrepenor.” Această abordare este încurajată şi de faptul că FrieslandCampina este o companie care are drept acţionari pe cei 17.000 de fermieri membri ai cooperativei, fermieri care sunt ei înşişi antrepenori.

„Pentru mine este şi o chestiune legată de impactul pe care îl are ceea ce fac, iar pentru moment acest impact este la un nivel foarte bun.”

Ultima dată, executivul român a fost acasă acum două luni, însă în contextul dat şi datorită timpului scurt petrecut în ţară nu se pronunţă dacă s-a schimbat ceva de acum doi ani, de când a plecat din ţară ca expat, şi până azi.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO