Dintr-un milion de companii înfiinţate în perioada 2005-2011, doar 400.000 de companii sunt încă active. Din cele un milion de companii, 0,8% (8.000) au ajuns la o cifră de afaceri de 1 mil. euro într-un interval de 5 ani şi, dintre acestea, maximum 15% au o situaţie financiară solidă. Astfel, doar 5 din 10.000 de companii noi ajung să aibă succes cu adevărat, arată un studiu al companiei Coface România.
„Este normal să existe un fenomen de selecţie, care să păstreze în piaţă doar acele companii care au un model de business viabil. Totuşi, aşa cum arată cifrele din analiză, în cazul nostru vorbim despre o selecţie «naturală» extrem de agresivă. Trebuie să distingem aici între două cauze mari: principalul motiv ţine de faptul că un număr semnificativ de companii sunt înfiinţate fără a avea o perspectivă realistă de supravieţuire, adică fără un plan de business clar sau din motivaţii punctuale. Un al doilea motiv ţine de dificultatea pe care o întâmpină un nou venit, slab capitalizat, lipsit de experienţă şi de avantaje competitive, în a-şi găsi un loc într-un mediu din ce în ce mai polarizat (în consecinţă, un număr limitat de parteneri şi puterea de negociere semnificativă a companiilor medii mari)“, a declarat pentru ZF Eugen Anicescu, country manager al Coface România.