Eveniment

Câte companii româneşti reuşesc? Coface: Dintr-un milion de companii înfiinţate între 2005 şi 2011, doar 0,8% au ajuns la afaceri de peste 1 mil. euro în 5 ani. Cele mai frecvente erori? Capitalul de lucru este utilizat pentru investiţii şi investiţiile în momente inoportune

Câte companii româneşti reuşesc? Coface: Dintr-un milion de companii înfiinţate între 2005 şi 2011, doar 0,8% au ajuns la afaceri de peste 1 mil. euro în 5 ani. Cele mai frecvente erori? Capitalul de lucru este utilizat pentru investiţii şi investiţiile în momente inoportune

Eugen Anicescu: Ponderea capitalului românesc este una extrem de redusă, deci nu poate fi îmbucurătoare

Autor: Răzvan Botea

05.06.2019, 00:07 3043

Două dintre cele mai frecvente erori ale companiilor sunt legate de utilizarea capitalului de lucru pentru investiţii şi de neadaptarea strategiei de business la ciclurile economice (investiţii în momente inoportune).

 

Dintr-un milion de com­panii înfiinţate în pe­rioada 2005-2011, doar 400.000 de companii sunt încă active. Din cele un milion de companii, 0,8% (8.000) au ajuns la o cifră de afaceri de 1 mil. euro într-un interval de 5 ani şi, dintre acestea, maximum 15% au o situaţie financiară solidă. Astfel, doar 5 din 10.000 de companii noi ajung să aibă succes cu adevărat, arată un studiu al companiei Coface România.

„Este normal să existe un fenomen de selecţie, care să păstreze în piaţă doar acele companii care au un model de business viabil. Totuşi, aşa cum arată cifrele din analiză, în cazul nostru vorbim despre o selecţie «na­turală» extrem de agresivă. Trebuie să dis­tin­gem aici între două cauze mari: principalul motiv ţine de faptul că un număr semnificativ de companii sunt înfiinţate fără a avea o perspectivă realistă de supravieţuire, adică fără un plan de business clar sau din motivaţii punctuale. Un al doilea motiv ţine de difi­cul­tatea pe care o întâmpină un nou venit, slab capitalizat, lipsit de expe­rien­ţă şi de avantaje competitive, în a-şi găsi un loc într-un mediu din ce în ce mai polarizat (în consecinţă, un număr limitat de parteneri şi puterea de negociere semnificativă a companiilor medii mari)“, a declarat pentru ZF Eugen Anicescu, country manager al Coface Ro­mâ­­nia. 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO