Eveniment

Ce a susţinut creşterea de 6,6% a consumului în ianuarie: vânzările de bunuri nealimentare au fost motorul

Ce a susţinut creşterea de 6,6% a consumului în...

Autor: Cristina Roşca

06.03.2019, 00:07 1131

Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a crescut în ianuarie 2019 cu 6,6% comparativ cu aceeaşi lună din anul anterior, avansul fiind susţinut de toate cele trei segmente principale - bunuri alimentare, carburanţi şi bunuri nealimentare, dar cu precădere de acesta din urmă. Ritmul a fost mai alert decât în decembrie, dar departe de maximele de două cifre din 2016 şi 2017.

Segmentul bunurilor nealimentare a fost cel care a susţinut creşterea consumului privat şi în ianuarie 2019 când avansul a fost de 9,4%, aproape dublu faţă de ritmul de creştere al celorlalte segmente. 

„Am simţit această creştere (de aproape 10% - n.red.) în businessul nostru. Ianuarie şi februarie 2019 au fost luni bune, dar noi în sectorul bunurilor nealimentare suntem influenţaţi şi de vreme. Astfel, faptul că anul acesta nu am avut înzăpeziri sau condiţii extreme a contat“, spune Dan Şucu, proprietarul retailerului de mobilă Mobexpert şi unul dintre cei mai puternici antreprenori locali.

Cel mai redus ritm de creştere în ianuarie l-au înregistrat vânzările de alimente, care au un plus de doar 4,3%. Acesta este cel mai lent ritm de creştere de după aprilie 2018.

„Se simte la începutul anului o încetinire a consumului şi estimăm că se va menţine rimtul la nivelul întregului an“, spune un manager de top din comerţul modern local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO