Eveniment

Cei din business oferă guvernului 10 idei pentru creşterea numărului de vaccinaţi: primul botez gratuit într-o familie, bilete la cinema sau la teatru, o tombolă al cărui câştigător să fie iertat de fisc pentru datorii

01.08.2021, 16:31 3765

♦ Ziarul Financiar propune guvernului zece idei din mediul de business pentru creşterea numărului de vaccinaţi după ce premierul Florin Cîţu a declarat în această săptămână că a făcut tot ce a putut pentru a impulsiona campania de vaccinare ♦ Primul botez gratuit într-o familie cu toţi membrii vaccinaţi, bilete la cinema sau la teatru, abonamente la transportul în comun plătite de guvern sau o tombolă al cărei câştigător să fie iertat de Fisc pentru datorii – acestea sunt câteva idei care ar putea impulsiona campania de vaccinare în România, în viziunea oamenilor de business ♦ Antreprenorii, oamenii de afaceri şi proprietarii de agenţii de publicitate au răspuns demersului ZF, iar rezultatul – o listă cu 10 idei pentru impulsionarea vaccinării – este prezentat mai jos. Până în prezent, 4,8 milioane de români s-au vaccinat împotriva COVID-19, iar rata de vaccinare de sub 25% din populaţie este mult mai mică decât în state precum Germania, Franţa sau Polonia, unde rata este de 45-50%. (Adelina Mihai)

 

Ce măsuri propun oa­­menii de business gu­vernului pentru acce­lerarea vaccină­rii:

 

1. Faceţi un parteneriat cu Biserica Ortodoxă astfel încât în familiile din rural cu toţi membrii eligibili pentru vaccin primul botez/ prima nuntă/ înmormântare să fie fără bani pentru preot.

Bogdan Naumovici, mana­ging partner, 23 Communication Ideas (agenţie de publicitate): Guver­nul să facă un parteneriat cu Biserica Ortodoxă Română şi, peste tot în rural, în familiile care au toţi membrii eligibili pentru vaccin şi care se vaccinează, primul eveni­ment important – botez, nuntă sau înmormântare- să fie fără bani pentru popă. Practic, BOR să dea un voucher pentru familiile vaccinate pentru a nu mai oferi bani la preot pentru următorul eveniment.

 

2. Implicaţi Biserica şi autorităţile locale în promovarea vaccinării.

Adrian Mihai, cofondator, Fan Courier (curierat): Cred că într-un fel sau altul guvernul ar trebui să aducă şi Biserica în acest proiect, aşa cum s-a întâmplat în Grecia şi a avut rezultate foarte bune. În zona rurală procentul vaccinării e cel mai mic, iar Biserica, primăria, şcolile şi chiar doctorii de familie de acolo ar putea avea un rol important, pentru că de cele mai multe ori informaţiile ajung în mod deformat în rural.

 

3. Daţi spaţiul publicitar alocat spoturilor de vaccinare marilor retaileri, care să facă campanii pro-vaccinare.

Tudor Aposteanu, proprietar, Tudor Burgers (restaurante): Spaţiul publicitar alocat acum spoturilor de vaccinare făcute de guvern ar trebui dat marilor retaileri  alimentari – Cora, Carrefour, Auchan – care să fie lăsaţi să promoveze vaccinarea prin diverse campanii, care pot include anumite discounturi pentru oamenii care se vaccinează. Adică să aloce banii pentru promovarea vaccinării, dar promovarea să fie făcută de aceste companii, care au marketing făcut de specialişti.

 

4. Oferiţi premii pentru oraşele cu cea mai mare rată de vaccinare şi abonamente gratuite pentru transport timp de o lună.

Georgiana Dragomir, mana­ging director, Grapefruit (agenţie de digital): Pentru fiecare individ care se vaccinează, propunerea este să aibă o zi liberă, un voucher sau bani pentru vaccinare. De asemenea, ar trebui alocat un buget pentru premierea oraşului cu cea mai mare rată de vaccinare, buget pentru locuitori, nu pentru primării sau alte instituţii, care să fie folosit pentru organizarea de concerte, de exemplu. O altă propunere: abona­mente gratuite pentru transportul în comun în luna vaccinării.

 

5. Organizaţi o tombolă televizată pentru vaccinaţi, iar câştigătorii sunt iertaţi de datoriile de la stat sau primesc un premiu în bani.

Andrei Pogonaru, proprietar, Veranda Mall: O idee care ar putea ajuta la creşterea numărului de vaccinaţi ar putea fi organizarea de către guvern a unei tombole televizate la televiziunea publică pentru cetăţenii vaccinaţi, care să aibă ca scop ori iertarea datoriilor pentru câştigători, ori un premiu în bani. Iar pentru companii, propunerea ar fi ca fiecare CEO de firmă să le povestească angajaţilor ce a însemnat experienţa vaccinării pentru el, deoarece prin puterea exemplului oamenii pot fi convinşi să se vaccineze.

 

6. Oferiţi vouchere pentru vaccinaţii care vor să meargă la cinema sau la teatru.

Victor Ciupercă, managing director, Cineplexx România (cinema): O propunere ar putea fi preluarea modelului din Grecia, unde cei vaccinaţi primesc un voucher care poate fi folosit în mediul cultural. Ar fi bine să se acorde astfel de vouchere şi în România pentru cei vaccinaţi, care să fie folosite la filme, teatre, evenimente etc. şi astfel ar beneficia două domenii, sectorul cultural (care nu a primit nimic consistent în afară de partea de şomaj tehnic) şi campania de vaccinare.

 

7. Organizaţi caravane pro-vaccinare în mediul rural.

Laura Florea, managing partner, Point Public Affairs (comu­nicare) şi membru al boardului Romanian Business Leaders: Dacă vaccinarea a mers bine în marile oraşe, la ţară, unde locuiesc jumătate din români, vaccinarea este la un nivel extrem de scăzut. Vaccinul trebuie să meargă după oameni, nu oamenii după vaccin! O bună informare şi caravane de vaccinare ar fi o parte importantă a soluţiei. Noi, la Romanian Business Leaders, am pornit de câteva zile o campanie pro-vaccinare – www.deschidem romania.ro.

 

8. O zi liberă angajaţilor care se vaccinează şi 50- 100 de lei neimpozabili oferiţi de angajatori angajaţilor care se vaccinează.

Dragoş Damian, CEO, Terapia (producător de medicamente): Ideea cu ziua liberă a fost deja preluată de un politician din Cluj, este bine, dar poate ar fi bine să recunoască şi provenienţa ideii. În New York deja se oferă 100 de dolari fiecărui cetăţean care se vaccinează, cred că ar funcţiona şi la noi, pentru că stimulentul pozitiv funcţionează întotdeauna.

Marius Ştefan, proprietar Autonom Group (închirieri auto) şi vicepreşedinte al boardului Roma­nian Business Leaders: După modelul din New York, aş propune guvernului să ofere 100 de euro pentru oricine se vaccinează de acum înainte.

 

9. Folosiţi liderii de opinie din zona artistică - manelişti, cântăreţi de muzică populară-  care să fie vaccinaţi şi să vorbească despre vaccinare.

Dragoş Damian, CEO, Terapia (producător de medicamente): Clipurile filosofice cu ce conţine vaccinul sunt frumoase, dar nu ajută la nimic. E nevoie de lideri de opinie din zona artistică, manelişti, cântăreţi de muzică populară, care să promoveze vaccinarea şi care, ideal, să fie vaccinaţi.

 

10. Oferiţi o protecţie mai mare vaccinaţilor şi obligaţi personalul medical să se vaccineze

Mihai Miron, preşedinte, Ropharma (farmacii): Cei care se vaccinează ar trebui să aibă asigurate măsuri suplimentare de protecţie din partea guvernului, de la decontări de teste COVID şi teste de anticorpi până la terapie cu anticorpi monoclonali. În plus, aş mai propune ca personalul cu rata de expunere ridicată să se vaccineze obligatoriu, cum se întâmplă în alte ţări.

AFACERI DE LA ZERO