Eveniment

CEO-ul privat al Tarom, revocat. Conducerea a fost preluată de consilierul şefului aeroportului Otopeni

CEO-ul privat al Tarom, revocat. Conducerea a fost preluată de consilierul şefului aeroportului Otopeni

Christian Heinzmann

Autor: Mirabela Tiron

23.03.2016, 00:03 597

Christian Heinzmann, directorul general al companiei Tarom, plătit cu 10.000 de euro pe lună, şi Tiberiu Ticlea, directorul administrativ al companiei, plătit cu 5.400 de euro pe lună, au fost revocaţi din funcţie, în urma întâlnirii boardului de luni seara.

Conducerea interimară a companiei a fost preluată de Gabriel Stoe, care ocupa de un an poziţia de director financiar (plătit cu 5.400 de euro pe lună) la Tarom şi din 2013 pe cea de consilier al directorului general (Sorinel Ciobanu) în cadrul Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, potrivit datelor din CV-ul lui.

Stoe (43 de ani), absolvent al Academiei de Studii Economice, a fost din 2007, pe rând, în cadrul companiei ce administrează aeroportul Henri Coandă, director economic, director financiar, director de trezorerie, anterior lucrând ca şef serviciu audit public intern în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu.

„Stoe asigură conducerea interimară, se va demara procedura de selecţie a CEO-ului pe ordonanţa 109“, a spus Valentin Iordache, membru în boardul Tarom şi purtător de cuvânt al aeroportului din Otopeni. Florin Su­sanu, directorul de operaţiuni de zbor, a preluat funcţia de director general adjunct interimar. Administratorii Tarom au decis vineri să-l suspende din funcţie pe directorul general al companiei, Christian Edouard Heinzmann, ca urmare a unor deficienţe de management, potrivit lui Dan Costescu, ministrul transporturilor. Compania Tarom nu a respectat Codul muncii şi nu a implementat toate acţiunile din planul de management, fapt ce a dus la curse anulate şi pierderi pentru companie, a arătat un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor.

În 2015, Tarom a avut o cifră de afaceri de circa 313 milioane de euro (în creştere cu 25% faţă de anul anterior şi cu 27% peste nivelul din 2013 – primul an complet de management privat) şi pierderi de 9,3 milioane de euro (de 2,9 ori mai mici faţă de 2014 şi de 3,1 ori mai mici faţă de 2013). Anunţată ca soluţia-minune pentru companiile de stat, aducerea de manageri privaţi nu a însemnat decât majorarea salariilor directorilor la zeci de mii de euro pe lună. Sub conducerea belgianului, traficul Tarom a crescut de la 2,17 milioane de pasageri în 2012 la doar 2,39 milioane de pasageri anul trecut, iar pierderile s-au redus de la 52 mil. euro la 9 mil. euro anul trecut, deşi planul de management aprobat de consiliul de administraţie în luna martie 2013 prevedea pierderi de 18 mil. lei (4 mil. euro) în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit. Un alt obiectiv asumat era ca Tarom să îşi crească anual numărul de pasageri cu 100.000 de persoane şi să  ajungă la 2,6 milioane de pasageri în 2016. Aceste obiective nu au fost îndeplinite.

AFACERI DE LA ZERO