Eveniment

Cernavodă-Constanţa gata la anul în iunie, doar la o bandă pe sens

07.07.2010, 23:32 76

Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a anunţat ieri căcirculaţia pe autostrada A2 între Cernavodă-Constanţa (51 km) şicentura ocolitoare a oraşului Constanţa (22 km) ar putea fideschisă în luna iunie 2011 la o singură bandă pe sens, deşilucrările ar fi trebuit să fie finalizate integral.

În plus, ministrul a declarat că din vara anului 2011 şoferii arputea să plătească taxe pentru a circula pe autostrăzi, potrivitunei decizii a Comisiei Europene, care să fie folosită strictpentru întreţinere şi reparaţii. Taxa ar putea ajunge la 3-4 eurola 100 km de autostradă.

Contractele pentru construirea tronsoanelor de autostradăCernavodă-Medgidia (19,2 km) şi Medgidia- Constanţa (31,8 km) aufost semnate în mai 2009 şi aveau prevăzut ca termen de finalizateiunie 2011. Noul termen de finalizare integrală a lucrărilor estesfârşitul anului 2011.

"În sezonul estival 2011 se va circula pe autostradă de lacentura Piteşti la centura Constanţa, dar pe Cernavodă-Constanţas-ar putea merge pe câte o bandă pe sens pe autostradă. Chiar dacăpe ultima porţiune la care se lucrează acuma Cernavodă - Medgidia,Medgidia - Constanţa şi centura ocolitoare a Constanţei data definalizare a acestei porţiuni este la sfârşitul anului 2011, noi amdiscutat cu constructorii ca în iunie 2011 să se circule măcar pe obandă şi după aceea să se finalizeze spre sfârşitul anului", adeclarat Berceanu, aflat într-o vizită la şantierul podului de laCalafat-Vidin.

În prezent lucrările la tronsonul Cernavodă-Medgidia suntfinalizate în proporţie de 8%, construcţia fiind derulată decompania franceză Colas, potrivit datelor furnizate de CompaniaNaţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). La tronsonulMedgidia-Constanţa stadiul fizic al lucrărilor este de 25%,constructorii fiind consorţiul germano-italian MaxBoegl-Astaldi.

În ceea ce priveşte lucrările la centura oraşului Constanţa,stadiul fizic este de 25%, deşi constractul de execuţie a fostsemnat în septembrie 2008, iar constructorul este consorţiulspaniolo-italian FCC Construction- Astaldi.

Ministrul susţine că circulaţia ar putea fi deschisă şi pecentura ocolitoare a Bucureştiului, pe partea de nord a Capitalei,astfel încât să existe "porţiuni lungi de autostradă finalizate"."În jurul Bucureştiului pe partea de nord se face pe patru benzi olucrare, dar nu din bani europeni, ci de la bugetul de stat, însăde asemenea lucrările sunt destul de avansate şi aici astfel încâtîn vara anului viitor măcar pe partea de nord a Bucureştiului săexiste patru benzi aproape peste tot".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO