Eveniment

Cine sunt câştigătorii crizei

Cine sunt câştigătorii crizei

Cine sunt câştigătorii crizei

Autor: Andreea Neferu

27.06.2011, 00:03 618

Anul 2010 nu a fost an de criză pentru toţi jucătorii dineconomie, principalii câştigători fiind companiile din industriapetrolieră şi energetică, care au avut creşteri ale afacerilor depână la 30-40%, în condiţiile în care Produsul Intern Brut a scăzutcu 1,3%.

În condiţiile în care unele companii au intrat în insolvenţă,iar altele au anunţat pierderi de zeci sau chiar sute de milioanede euro, au existat şi jucători care au beneficiat de pe urmacrizei, mărindu-şi businessul şi în unele cazuri chiar şiprofitul.

Pieţe precum cea a cosmeticelor sau a materialelor deconstrucţii au fost printre cel mai puternic afectate de criză în2010, într-un an în care consumul a scăzut cu peste 5%, potrivitdatelor INS. Există însă şi câştigători, potrivit Anuarului deBusiness al României - Cei mai mari jucători din economie, ediţia2011. Spre exemplu, Petrom, cea mai mare companie românească, areuşit să-şi crească afacerile cu aproape 10% anul trecut, de lacirca trei miliarde de euro în anul 2009 la peste 3,3 miliarde deeuro în anul 2010.

În aceeaşi perioadă, Lukoil, un alt jucător important de pe piaţapetrolieră locală, a consemnat un business total de peste unmiliard de euro, în creştere cu 38% faţă de anul anterior.

Totodată, greii de pe piaţa energiei au înregistrat un avans albusinessului de până la 35%, aşa cum este cazul Hidroelectrica,care pe de altă parte a reuşit să-şi crească şi profitul de 4,5ori, până la aproape 86 de milioane de euro.

De asemenea, şi industria auto a avut câştigătorii săi,constructorul Automobile Dacia reuşind să-şi majoreze businessul cupeste 27%, până la 2,7 miliarde de euro, pe fondul creşteriiproducţiei la un nivel record de peste 341.000 de unităţi. Aproape90% din maşinile produse la Mioveni au fost exportate cătreprincipala piaţă a Dacia - Europa de Vest, în frunte cu Franţa şiGermania, motorul principal fiind SUV-ul Duster, a cărui producţiea depăşit pragul de 80.000 de unităţi în şapte luni. Totodată,profitul net al Automobile Dacia a înregistrat un avans de peste30%, la 71 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO