De asemenea, din data de 30 martie, directorul general al CNADNR Cătălin Homor a decis constituirea grupului de lucru - Unitatea de Implementare: refacere Lot 3 Orăştie - Sibiu. Persoanele desemnate să facă parte din unitatea de implementare vor avea ca principală sarcină repunerea traficului pe sectorul de 22 de kilometri în condiţii de siguranţă. Potrivit companiei de drumuri, din grupul de lucru fac parte specialişti în domenii precum construcţii drumuri şi poduri, proiectare, geologie şi topometrie.
Personalul necesar pentru realizarea obiectivului va fi asigurat de direcţiile regionale de drumuri şi poduri din Cluj şi Braşov.
„În paralel cu expertiza tehnică demarată pentru întreg lotul 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu în lungime de 22 de kilometri, ne apucăm de lucru să reconstruim porţiunea excavată şi să remediem toate deficienţele cunoscute la această dată. Am hotărât să refacem acest sector în regie proprie tocmai pentru a scurta timpii de execuţie, astfel încât acest tronson de autostradă să fie refăcut cât mai repede. Această măsură de reziliere şi finalizare a lucrărilor în regie proprie, abordată pentru prima dată de companie, poate fi pusă în aplicare oricând pentru orice proiect care nu merge şi unde constructorul dă dovadă de neseriozitate şi întârzie proiectul nejustificat“, a declarat Cătălin Homor, directorul general al CNADNR SA.
Potrivit oficialilor companiei de drumuri, această decizie a fost adoptată tocmai pentru a se respecta termenul de septembrie 2016 anunţat în decembrie de Dan Costescu, ministrul transporturilor, pentru reluarea circulaţiei pe tronsonul dintre Sălişte şi Cunţa.
CNADNR a decis anul trecut să rezilieze contractul cu constructorul italian Salini-Impregilio, constructorul tronsonului închis şi care totodată nu vor mai avea voie să participe la licitaţii din cauza neregulilor descoperite. Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 kilometri au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
În 2014, la doar o săptămână de la inaugurarea lotului 3 din Orăştie - Sibiu au apărut primele fisuri în carosabil. Atunci, CNADNR anunţa că era vorba despre „fisuri superficiale“, care vor fi remediate pe banii constructorului, întrucât drumul se află în garanţie.
Statul a plătit deja 99% din sumă constructorului, însă ministrul transporturilor spune că pentru a recupera prejudiciul vor fi executate scrisorile de garaţie depuse de italieni în valoare de 60 mil. lei şi 30 mil. lei în garanţie preliminară, iar dacă va exista o diferenţă, aceasta va fi recuperată în justiţie. De asemenea, fisuri în corpul autostrăzii au apărut şi pe tronsonul în construcţie Lugoj - Deva, dar care nu este încă finalizată, tronson care de asemenea va fi analizat. Construcţia autostrăzii 1, inclusiv tronsonul cu probleme va fi în continuare finanţată prin fonduri europene deoarece s-a trecut în etapa următoare, 2014-2020, cu proiectul.
În plus, CNADNR a iniţiat procedura de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului de servicii având ca obiect „Expertiza tehnică asupra lucrărilor executate pentru obiectivul Autostrada Orăştie - Sibiu lot 3.
În vederea finalizării acestui obiectiv, având în vedere stadiul execuţiei lucrărilor, defectele existente în şantier şi lucrările rămase de executat, se impune clarificarea calităţii şi cantităţii lucrărilor executate în şantier prin expertizarea acestora. Expertiza se va pronunţa şi asupra proiectului tehnic de execuţie.
Valoarea estimată a contractului de peste 1,8 mil. lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute în procent de 10% din valoarea serviciilor), sumă ce va fi suportată din garanţia de bună execuţie a contractului reziliat.
Durata contractului este 15 luni de la data intrării în vigoare. Primele 5 luni ale contractului sunt pentru finalizarea expertizei tehnice. După primele 3 luni de la începerea contractului vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului.