Industria serviciilor pentru afaceri, care a ajuns la 60.000 de salariaţi în România, va continua investiţiile şi în următorii ani, însă companiile trebuie să găsească metode cât mai eficiente de retenţie şi de pregătire a angajaţilor actuali, pentru a-şi construi afaceri sustenabile. Totodată, tehnologia a schimbat modul în care companiile operează, iar forţa de muncă ieftină nu mai este principalul criteriu la care se uită cei care fac afaceri din nevoia companiilor de externalizare.
„Cu circa 14 ani în urmă au apărut primele investiţii în zona serviciilor pentru afaceri în România, când erau circa 100 de angajaţi în acest sector. În prezent, această industrie are în România 60.000 de salariaţi şi credem că în următorii 3-5 ani vom ajunge la 150.000 de salariaţi în acest domeniu. Adevăratul potenţial al României este însă în jurul a 300.000 de persoane care ar putea lucra în domeniu“, a spus Florin Gramă, preşedintele Asociaţiei Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România (ABSL), organizaţia care reuneşte interesele angajatorilor din domeniile Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Outsourcing IT (ITO) şi Cercetare Dezvoltare (R&D).