Industria auto din România, care a rulat anul trecut afaceri cumulate de 22 mld. euro din producţia de automobile şi componente auto, este tot mai atractivă pentru companiile auto din afară, în special datorită sectorului IT, pe măsură ce automobilele devin tot mai „inteligente“.
„Mă preocupă în mod special să corelăm capacitatea de a livra în zona de IT&C şi automotive. Am reuşit, în urma unor prospecţiuni, implicarea a peste 40 de companii de IT din România într-un proces de selecţie pentru BMW. Am ajuns la o listă scurtă de patru companii, care astăzi lucrează pe parteneriate cu BMW în zona de software. S-a dovedit un model de succes şi acum lucrăm şi cu grupul VW -Audi. Am reluat toate companiile care au participat la evaluarea în proiectul cu BMW şi ne uităm şi pe alte zone“, a spus Alexandru Petrescu, ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat în cadrul conferinţei „ZF Auto&Logistică 2017“.
Totuşi, investitorii deja existenţi pe plan local se plâng de lipsa forţei de muncă şi de calitatea slabă a educaţiei în domeniu, de cele mai multe ori tinerii nefiind suficient de bine pregătiţi de universităţi.
„Pe lângă problema infrastructurii, în special lipsa autostrăzilor, pierderea competenţelor angajaţilor este o altă problemă cu care se confruntă industria auto. România este a doua ţară de export de forţă de muncă, după Siria. Trebuie să dezvoltăm sistemul de educaţie şi să adaptăm curricula la nevoile sectorului“, a spus Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Conferinţa ZF Auto&Logistică 2017 a fost susţinută de Draexlmaier, Business Lease, MainFreight, New Kopel Group, Toyota Material Handling, UTA, Yawo Services şi Robert Bosch.