Concurenţa anunţă marţi că va realiza un studiu unde vor fi analizate efectele economiei colaborative (sharing economy) asupra mediului concurenţial, studiul fiind necesar datorită ritmului accelerat în care se dezvoltă afacerile noi, pe fondul unui cadru de reglementare insuficient adaptat.
Autoritatea anunţă că există un interes din ce în ce mai mare pentru afaceri de tip Airbnb sau Uber, ceea ce poate avea efecte asupra companiilor tradiţionale.
„În cadrul studiului vor fi analizate condiţiile structurale ale pieţei, comportamentul actorilor şi cât de mult acestea influenţează evoluţia variabilelor pieţei (preţ, calitate, diferenţierea produselor etc.). De asemenea, se va efectua o analiză detaliată a cadrului legislativ aplicabil şi a restricţiilor pe care acesta le-ar putea genera pe piaţă”, spune Consiliul Concurenţei.
În cazul în care vor fi identificate disfuncţionalităţi care afectează mediul concurenţial, Consiliul Concurenţei poate propune modificarea sau revizuirea reglementărilor, poate emite clarificări sau atenţionări către mediul de afaceri sau administraţia publică, cu scopul de a elimina barierele concurenţiale şi de a îmbunătăţi eficienţa economică a sectorului.
„Economia colaborativă se caracterizează prin utilizarea în comun a resurselor fizice şi umane, dar şi prin modul inovativ în care platformele online permit accesul consumatorilor la o ofertă variată de bunuri şi servicii. De exemplu, economia colaborativă este aplicată în domenii precum transport, servicii de cazare sau pe platforme în cadrul cărora sunt tranzacţionate bunuri şi servicii cu caracter general”, anunţă Autoritatea de Concurenţă.