Eveniment

Constructorii au dat drumul lucrărilor pe 65 km de autostradă, cu o valoare de 450 mil. euro

Constructorii au dat drumul lucrărilor pe 65 km de autostradă, cu o valoare de 450 mil. euro

Foto Shutterstock

Autor: Andreea Neferu

21.10.2011, 00:06 1499

Lucrările pe circa 65 de kilometri de autostradă de pe Coridorul IV paneuropean, cu o valoare totală de peste 450 de milioane de euro, au demarat zilele acestea, a anunţat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

La cinci luni de la semnarea contractelor, perioadă în care a fost realizată proiectarea, lucrările pe autostrăzile Nădlac-Arad (lotul 1 şi 2), Timişoara-Lugoj (lotul 1) şi Orăştie-Sibiu (lotul 4) au început, acestea urmând să fie gata în prima parte a anului 2013, potrivit CNADNR.

"De la semnarea contractelor până acum, s-a realizat proiectarea şi s-au eliberat autorizaţiile de construire. Autostrăzile au traseu şi un proiect tehnic avizat de comisia tehnico-economică a CNADNR", au declarat reprezentanţi ai companiei de autostrăzi.

Astfel, lucrările au început pe primul lot al autostrăzii Nădlac - Arad (22,2 kilometri), construit de Romstrade, Monteadriano En­gen­haria e Construcao şi Donrep Construct, dar şi pe cel de-al doilea lot al acestui tronson, de 17 kilometri, realizat de austriecii de la Alpine.

De asemenea, a început construirea a circa 10 kilometri din autostrada Timişoara - Lugoj, realizaţi de Spedition UMB, Romstrade şi Carena, precum şi a 16,1 kilometri din autostrada Orăştie-Sibiu, la care lucrează Astaldi, Euroconstruct Trading 98 şi Astalrom.

Aceste autostrăzi sunt incluse în Coridorul IV paneuropean şi vor beneficia de finanţare europeană în proporţie de 85%, restul fiind contribuţie a guvernului român.

În prezent, pe lângă aceste patru şantiere pe care lucrările abia au început, mai există alte nouă şantiere de autostrăzi, cu o lungime de aproximativ 276 de kilometri, majoritatea începute încă din anii 2007-2008.

Excluzând autostrada Deva - Orăştie (circa 33 de kilometri), în cazul căreia lucrările au început în prima parte a acestui an, în medie celelalte opt şantiere de autostrăzi sunt finalizate în proporţie de doar 60%, deşi vorbim de lucrări începute în 2007-2008 care trebuia să fie gata în 2010.

Recordul negativ este înregistrat pe segmentul Suplacu de Barcău - Borş, unde lucrările au avansat în perioada iulie 2010 - septembrie 2011 cu doar 2%, în timp ce pe şantierul Moara Vlăsiei - Ploieşti s-a avansat în aceeaşi perioadă cu 12%.

La polul opus, pe anumite şantiere se recuperează într-un an ce nu s-a făcut în perioada scursă de la începutul lucrărilor.

De exemplu, pe autostrada Arad - Timişoara lucrările erau finalizate în procent de 75% la 1 septembrie, faţă de 29% din vara anului trecut.

CNADNR a plătit până acum peste 750 de milioane de euro pentru cei 243 de kilometri de autostrăzi începuţi înainte de 2011, dintr-un total de circa 1,5 miliarde de euro.

Autostrăzile pe care au început lucrările

Nădlac - Arad, lotul 1

Lungime: 22,2 kilometri

Constructori: Romstrade (Nelu Iordache), Monteadriano Engenharia e Construcao (Portugalia), Donrep Construct (Dragoş Niculae)

Valoare contract: 115,8 mil. euro

Termen estimat de finalizare: 2013

Nădlac - Arad, lotul 2

Lungime: 17 kilometri

Constructor: Alpine (Austria)

Valoare contract: 124,5 mil. euro

Termen estimat de finalizare: 2013

Timişoara - Lugoj, lotul 1

Lungime: 9,5 kilometri

Constructori: Spedition UMB, Tehnostrade (Dorinel Umbrărescu), Carena (Italia)

Valoare contract: 63,6 mil. euro

Termen estimat de finalizare: 2013

Orăştie - Sibiu, lotul 4

Lungime: 16,1 kilometri

Constructori: Astaldi (Italia), Euroconstruct Trading 98 (Dan Beşciu, Sorin Vulpescu), Astalrom (acţionar majoritar - Astaldi Italia)

Valoare contract: 146,6 mil. euro

Termen estimat de finalizare: 2013

Sursa: CNADNR

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO