Eveniment

Consumul a crescut cu 2,2% în 2020, la o inflaţie de 2,6%, tras în jos de vânzările de carburanţi şi de modă. La polul opus, românii au cheltuit pe mobilă, electro-IT şi în general în online

Consumul a crescut cu 2,2% în 2020, la o inflaţie de...

Autor: Cristina Roşca

05.02.2021, 10:00 189

♦ Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut cu doar 2,2% în 2020, un ritm de peste trei ori mai lent decât în 2019 ♦ Totuşi, acest indicator a rămas în teritoriu pozitiv, în pofida pandemiei de COVID-1 ♦ Spre comparaţie, în 2009, primul an de criză financiară, consumul a scăzut cu peste 10%.

Consumul a crescut timid în 2020, cu puţin peste 2%, susţinut de vânzările de mobilă, electro-IT şi de comerţul online, care au avansat accelerat într-o perioadă în care alte sectoare au anunţat scăderi de până la 13%. Mai exact, nu există apetit pentru modă (minus 13,6%) sau carburanţi (minus 8%), arată datele de la Institutul Naţional de Statistică. Vânzările de alimente au avut o creştere de cinci procente.

Avansul de 2,2% al acestui indicator strategic pentru economie este cel mai lent ritm de după 2013, departe fiind de maximele din 2016-2017 când românii aveau apetit pentru cumpărături şi atunci cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul creştea cu două cifre (peste 10%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO