Eveniment

Contractul cu Bechtel, care a primit 1,4 mld. euro pentru doar 52 km de autostrăzi, a fost desecretizat

Contractul cu Bechtel, care a primit 1,4 mld. euro pentru...

Autor: Andreea Neferu

30.07.2013, 22:05 619

Contractul încheiat în 2003 cu americanii de la Bechtel pentru construcţia Autostrăzii Transilvania, dar şi anexele de modificare a contractului, încheiate în 2006 şi în 2011, au fost desecretizate de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), care coordonează activitatea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Contractele, care includ circa 1.500 de pagini, au fost publicate pe site-ul DPIIS. Chiar dacă la prima vedere contractul iniţial din 2003 nu poate fi accesat, odată cu deschiderea acordului de modificare semnat în 2006, poate fi vizualizat şi acordul iniţial de construcţie a Autostrăzii Transilvania. La un deceniu de la semnarea contractului de construcţie a Autostrăzii Transilvania, considerat a fi unul dintre cele mai păguboase semnate vreodată de statul român, americanii de la Bechtel au plecat, după ce au încasat 1,4 mld. euro pe 52 de kilometri. Contractul pentru singurul tronson pe care compania americană trebuia să-l mai constru­iască, Suplacu de Barcău-Borş, a fost reziliat la finalul lunii mai.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 31.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO