Eveniment

Copos negociază vânzarea Rapid cu Gruia Stoica: Nu mai am stomac pentru fotbal

Copos negociază vânzarea Rapid cu Gruia Stoica: Nu mai am stomac pentru fotbal

Foto: Bogdan Iordache

Autor: Mirabela Tiron

19.03.2013, 18:00 506

George Copos, finanţatorul echipei de fotbal Rapid, negociază vânzarea echipei cu omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul grupului de firme Grampet, ce include cel mai mare transportator feroviar de marfă GFR, cu afaceri de peste 170 de mil. de euro.

"Nu mai am stomac pentru fotbal, nu mă mai pot uita la fotbal, mi s-au făcut lucruri nedrepte iar nedreptatea este cea mai grea povară. M-aş bucura mult dacă domnul Gruia Stoica ar face un gest mic pentru clubul Rapid. Investiţia ar fi între 5 şi 7 milioane de euro", a spus Copos pentru ZF.

El a mai afirmat că dacă nu ar fi venit "cu inima la Rapid, în 2008, când clubul avea datorii de 15 mil. de euro, ar fi intrat în insolvenţă de atunci". Clubul a intrat în insolvenţă în 2012, cu datorii de 30 de mil. de euro, potrivit lui Copos.

Omul de afaceri Gruia Stoica a declarat că analizează propunerea primită de-a cumpăra echipa de fotbal Rapid.

"A existat o invitaţie la dialog din partea domnului George Copos, pentru cumpărarea clubul de fotbal Rapid, invitaţie pe care am onorat-o cu plăcere, dar care, încă, nu s-a finalizat prin adoptarea unei decizii. Analizăm în continuare propunerea făcută. Lucrurile sunt încă fluide, iar o decizie nu este încă cristalizată, aşa cum vă spuneam mai devreme. Cu siguranţă că nu voi decide să preiau clubul de fotbal Rapid fără un audit amănunţit. Sutele de mii de fani al Rapid-ului, dar şi cei aproximativ 9.000 de angajaţi ai Grampet Group, merită o decizie atent cântărită", a transmis el.

Gruia Stoica a mai spus că indiferent ce decizie va lua în legătură cu clubul Rapid, consideră că Grampet Group merită să rămână în atenţia publicului pentru "rezultatele excepţionale pe care le are zi de zi şi an de an".

Recent, Gruia Stoica a cumpărat divizia de producţie locomotive a Electroputere Craiova şi com­pania Reloc Craiova, care repară şi modernizează locomotive. În mai bine de zece ani, Gruia Stoica, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri, şi-a dezvoltat pas cu pas un business profitabil din operaţiuni de transport marfă în România, Ungaria, Serbia şi Bulgaria. Pe piaţa de transport feroviar privat mai operează Servtrans şi Unifertrans, cea mai mare cotă de piaţă fiind deţinută de GFR (circa 33%). Aceste companii concurează cu CFR Marfă. Gruia Stoica şi-a exprimat dorinţa de-a participa la procesul de privatizare al CFR Marfă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO