Eveniment

Cum încearcă Diana Şucu de la Select Design să se adapteze cerinţelor clienţilor, care stau acum mai mult acasă

”Clienţii sunt mult mai mult interesaţi acum de casa lor, pentru că îşi petrec aproape tot timpul acasă, aşa că au început să se uite cu mai mare atenţie la mobilier, la calitate, confort şi detalii”

Diana Şucu: „După cum ştim cu toţii, din fericire, vânzarea de mobilă, decoraţiuni şi accesorii nu a fost afectată de pandemie. Clienţii sunt mult mai interesaţi acum de casa lor, îşi petrec aproape tot timpul acasă, drept pentru care atenţia lor a crescut în ceea ce priveşte detaliile.”

Autor: Ioana Matei

28.10.2020, 12:07 1650

În România sunt multe magazine care promovează gustul italian, francez sau german, promovează produse frumoase, dar nu neaparat şi practice. Noi am preferat să oferim ceva diferit, nu doar să fim un magazin de mobilă”, descrie Diana Şucu poziţionarea pe care şi-a propus-o încă de la deschiderea primului magazin Ethan Allen din Europa Centrală şi de Est,  specializat în mobilier şi amenajări interioare, în anul 2013.

Ulterior, acestuia s-au adăugat şi showroomurile Caracole şi Bernhardt, iar toate trei au ajuns să totalizeze o suprafaţă de aproape 2.000 de metri pătraţi, unde sunt expuse colecţii întregi, produse pe care Diana Şucu spune că le-au ales din oferta uriaşă a celor trei furnizori americani. „Şi dacă aveam o suprafaţă de zece ori mai mare tot nu am fi putut expune multitudinea de produse pe care am fi dorit să le arătăm”, spune antreprenoarea.

Businessul a ajuns în 2019 la vânzări de 2 milioane de euro, iar pentru anul în curs, unul atipic, previziunile antreprenoarei sunt în continuare optimiste. „Chiar dacă vânzările nu mai merg la fel de bine, suntem optimişti şi credem că până la finalul anului vom recupera perioada în care magazinul nostru a fost închis”, punctează ea.

Când vine vorba despre modul în care se diferenţiază cele trei branduri, Diana Şucu spune că Ethan Allen reprezintă stilul clasic, elegant, anglo-saxon, Caracole se adresează unui gust glamour, iar Bernhardt aparţine stilului modern, inovativ. Toate cele trei sunt însă liderii designului anglo-saxon şi în principal al pieţei americane, fiind caracterizate de o orientare spre funcţionalitate. „Ne dorim să venim în întâmpinarea clienţilor noştri cu produse de bun gust, dar care să fie în acelaşi timp confortabile şi funcţionale. Este de notorietate faptul că producătorii europeni nu reuşesc aproape niciodată să îmbine funcţiunea cu frumosul. Design-ul anglo-saxon susţine întotdeauna principiul «Form follows functions»” (Forma este ghidată de funcţionalitate n.red).”

Toate cele trei showroomuri se adresează unui tip de clienţi exigenţi, informaţi şi sofisticaţi: „Acel client care cumpără ceea ce este mai bun sau nu cumpără deloc. Toate cele trei showroomuri sunt dedicate aceluiaşi tip de client din punct de vedere al exigenţelor şi, evident, al preţurilor. Este doar o diferenţă de gust”.

Citiţi articolul integral pe Business Magazin 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO