Eveniment

Cum vor construi spaniolii brandul turistic: vor intreba 10.000 de oameni ce cred despre Romania

Cum vor construi spaniolii brandul turistic: vor intreba 10.000 de oameni ce cred despre Romania
19.11.2009, 23:27 239

Eulogio Bordas, presedintele companiei spaniole de branding THRAsesores en Turismo, Hoteleria si Recreacion, care va dezvoltabrandul turistic al tarii in asociere cu Taylor Nelson Sofres,spune ca va realiza peste 10.000 de interviuri in vederea testariiperceptiei turistilor romani si straini asupra destinatieiRomania.

"Vom incepe cu o analiza calitativa de tipul interviului inprofunzime, care se va aplica in randul liderilor de opinie,touroperatorilor, oamenilor de afaceri, politicienilor si al altorpersoane de pe piata romaneasca si cea internationala", a declaratBordas, adaugand ca pentru brandul turistic al Spaniei a realizat6.800 de interviuri.

Asocierea formata din THR si Taylor Nelson a castigat licitatiapentru realizarea brandului turistic in urma depunerii ofertei cupretul cel mai mic, respectiv 900.000 de euro, potrivitMinisterului Turismului (MT). Astfel, din cursa finala pentruconstruirea brandului au iesit asocierile Saffron BrandConsultants-Brandient Consult-Acacia Avenue si TBWA-GFK Romania,care au depus oferte de 1,6 mil euro si 1 mil. de euro.

"Cei 900.000 de euro pe care ii vom primi pentru dezvoltareabrandului turistic sunt suficienti. Am dezvoltat la acest pret sialte branduri nationale, pentru Andorra, Argentina, InsuleleCanare, care s-au dovedit a fi un mare succes", a spus Bordas.Proiectul de dezvoltare a brandului turistic are trei etape.

"Prima parte consta in realizarea unei cercetari de piata. Vomincepe cu o cercetare calitativa, costul unui interviu variindintre 35 si 50 de euro de la o tara la alta. Scopul acestorinterviuri este acela de-a obtine raspunsuri legate de amenintarilesi oportunitatile percepute asupra destinatiei turistice Romania",explica el. Pietele straine pe care se va promova brandul turisticsunt Germania, Austria, Italia, Franta, Irlanda, Franta, Ungaria,Rusia, Marea Britanie, Sua.

Cea de-a doua etapa o reprezinta dezvoltarea strategiei debrand. "Elaborarea strategiei de brand necesita un timp de lucruintre 1.000 si 1.500 de ore (maxim doua luni)."

Ultima etapa consta in designul efectiv al brandului (realizareaunui logo, al unui slogan, alte elemente ce tin de identitateavizuala) si pozitionarea acestuia.

Bordas precizeaza ca sunt unele companii care fara un milion deeuro nu construiesc un brand national.

"Pretul pentru designul identitatii vizuale depinde in generalde artistul care il realizeaza. Din fericire, am gasit formula princare sa oferim servicii de calitate la preturi acceptabile. Acestlucru conteaza foarte mult, pe o piata concurentiala." EulogioBordas spune ca de obicei se creeaza mai multe identitati vizuale,iar in urma unui test in randul publicului-tinta se alege cea carecomunica cel mai bine. In final urmeaza partea de implementare.

"Ne-am ales deja partenerii locali si probabil vom apela si laalti parteneri daca va fi nevoie. Oamenii din Romania cu care vomlucra cunosc situatia locala din turism si detin si cunostintesolide in acest domeniu. Asa am procedat in cele peste 50 de taripentru care am dezvoltat astfel de proiecte", declara Borda, careadauga ca in urmatoarele zile va veni in Romania pentru a seintalni cu reprezentantii ministerului . El nu a precizat cu cecompanii va lucra.

Dupa realizarea brandului turistic va urma etapa a doua,respectiv promovarea acestuia. Ministerul va organiza o a doualicitatie, prin care se va desemna compania ce va promova brandulturistic, bugetul alocat fiind de 73 mil. euro.

Sloganuri create de compania spaniola in proiecte debranding national

Spania: Everything under the sun (Totul sub soare)

Spania: Passion for life (Pasiune pentru viata)

Argentina: The land of 6 continents (Pamantul celor sasecontinente)

Argentina: Your next temptation (Urmatoarea ta provocare)

Cancun: The magic word (Cuvantul magic)

Cuba: The land of smiles (Taramul zambetelor)

Bolivia: The authentic still exist (Exista un stil autentic)

Croatia: Mediterranean as it once was (Mediterana, asa cum eraea odata)

Andorra: The land of Pyrenees (Taramul Pirineilor)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO