Eveniment

Dacia a facut in 2008 un sfert din profitul grupului. Renault: "Logan este o oaza de liniste"

Dacia a facut in 2008 un sfert din profitul grupului. Renault: "Logan este o oaza de liniste"
12.02.2009, 19:22 41

Producatorul de automobile Dacia, detinut de constructorul francez Renault, a mentinut in 2008 o marja de profit net de aproape 6% la nivel global, similara cu cea din anul anterior, si a realizat, potrivit calculelor ZF, 25% din profitul grupului din care face parte.

In functie de cifra de afaceri, Automobile Dacia a reprezentat in 2008, cu vanzari de 2,6 mld. euro, mai putin de 7% din totalul cifrei de afaceri a Renault, care a fost de 37,7 mld. euro. Potrivit rezultatelor financiare prezentate ieri de Renault, grupul a inregistrat in 2008 un profit net de 599 mil. euro, mai mic cu aproape 80% fata de rezultatul de 2,7 mld. euro din 2007.
"Logan este un program independent. Profitabilitatea a fost anul trecut foarte aproape de tinta pe care ne-am propus-o, de 6%. Din aceasta cauza vedem in programul Logan o oaza de liniste si credem ca va depasi bine criza", a declarat Patrick Pelata, directorul operational al Renault.
Odata cu anuntarea rezultatelor, reprezentantii Renault au declarat ca preturile gamei actuale a Dacia nu vor fi reduse. "Sandero este un exemplu pe piata din Germania, unde competitorii cu modele de clasa mica au fost nevoiti sa reduca drastic preturile pentru a-i putea face concurenta. Avand in vedere aceste aspecte, am decis, impreuna cu filialele noastre sa nu scadem preturile gamei Logan", a adaugat Pelata.
Sandero, modelul in doua volume din gama Dacia Logan, a acumulat in doar sase luni 15% din vanzarile Dacia, ajungand la aproape 39.000 de unitati. Dintre acestea, 30.000 au fost exportate. In 2008 vanzarile internationale ale Dacia au crescut cu 12,1%, la 258.472 de unitati, Franta fiind cea mai mare tara de export cu mai mult de 43.000 de unitati. In acelasi timp vanzarile pe plan local s-au redus cu 16,7%, la 84.709 masini.
Reprezentantii Renault au precizat ca cererea la export va continua sa se aprecieze pentru familia Logan in conditiile actuale ale pietei, cand consumatorii cauta cel mai bun raport intre pret si produs, si in urma lansarii programelor de innoire a parcurilor auto, similare Rabla, in sapte tari europene.
"Germania este o piata mai solida, desi Renault nu are o cota de piata la fel ca in Franta. In ceea ce priveste programul de reinnoire a parcului auto, Dacia are un succes mai ridicat in prezent in Germania decat in Franta", a declarat Carlos Ghosn, presedintele Renault Nissan. El a citat un studiu al companiei germane Plus care arata ca majoritatea germanilor care isi vor cumpara masina prin programul nemtesc "Rabla" vor merge spre marcile VW si Dacia.
Programul de innoire a parcului auto din Germania presupune o prima de 2.500 de euro pentru orice masina mai veche de 9 ani care este casata. Incluzand prima de casare, pretul pentru cel mai ieftin Logan disponibil in Germania ajunge de la 7.300 de euro la 4.800 de euro.
 
Promovari la Dacia
Christian Esteve, presedintele Automobile Dacia si director al regiunii Euromed, a fost avansat ca sef al regiunii Rusiei, zona nou creata, iar Jacques Daniel a fost promovat ca vicepresedinte responsabil de piese si accesorii in cadrul grupului Renault. Daniel a ocupat functia de director comercial al Dacia, Renault si Nissan in Romania din 2006 si pana in prezent. Dacia nu a comunicat numele persoanei care va prelua functia de director comercial.
 
Erata: Potrivit oficialilor Dacia, producatorul auto se asteapta ca in 2008 profitul inregistrat sa fie cu mult sub cel din 2007, cifra oficiala urmand a fi comunicata de catre companie la finele lunii martie. Cifra de 150 milioane euro, aparuta in editia print a ZIARULUI FINANCIAR, a fost estimata de redactorii ZF pe baza rezultatelor financiare anuntate de grupul Renault la nivel mondial.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO