Eveniment

Dacia pierde teren în Germania şi Franţa, dar câştigă în Spania şi Italia

Dacia pierde teren în Germania şi Franţa, dar...

Autor: Bogdan Alecu

09.11.2015, 00:03 587

Înmatriculările Dacia scad pe pieţele tradiţionale ale mărcii româneşti, Franţa şi Germania, care din 2009 încoace atrag cea mai mare cotă din producţia de la Mioveni, însă brandul autohton a găsit noi clienţi în Spania şi Italia pentru a compensa declinul.

În total, înmatriculările de autoturisme Dacia pe piaţa germană au scăzut cu 8,4% în primele zece luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, la puţin peste 38.200 de unităţi, potrivit datelor biroului german de înmatriculări.

Declinul înmatriculărilor Dacia vine în contextul în care piaţa germană a crescut cu peste cinci procente în acelaşi interval, însă constructorul autohton nu a mai venit cu un model nou din 2013, când a fost lansat Duster facelift.

În ceea ce priveşte piaţa franceză, brandul românesc şi-a redus numărul de autoturisme noi îmatriculate în Hexagon cu 5,6% în intervalul ianuarie-octombrie la aproape 82.000 de unităţi. În acelaşi timp, piaţa autoturismelor din Franţa a crescut cu 5,7%, la 1,58 de milioane de maşini.

În Italia Dacia se menţine pe locul 15 în topul celor mai bine vândute branduri, cu 36.726 de maşini livrate în primele zece luni ale anului, în creştere cu 15% faţă de perioada similară a anului trecut, pe o piaţă care a crescut tot cu 15%.

Cel mai bine vândut model Dacia în Italia este SUV-ul Duster, cu peste 17.800 de unităţi în intervalul ianuarie-octombrie, în creş­tere cu 17%.

În Spania înmatriculările Dacia au urcat cu 19% în acelaşi interval, la aproape 37.000 de unităţi, pe o piaţă care a urcat cu 21% în acelaşi interval. Cel mai căutat model Dacia în Spania este Sandero, care ocupă locul patru în topul celor mai bine vândute modele în acest an, cu 20.540 unităţi livrate, depăşind modele precum Renault Clio, Peugeot 208 sau Opel Corsa.

În Marea Britanie, cea mai mare dintre pieţele pe care Dacia a intrat în ultimii trei ani, marca autohtonă a stagnat anul acesta în intervalul ianuarie-octombrie pe locul 23 şi aproape 21.800 de maşini livrate, în creştere cu 6%, acelaşi avans fiind înregistrat şi de piaţa totală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO