Eveniment

Dan Matei Agathon, preşedintele FPTS: Până acum celor două companii implicate în accident trebuia să le fie ridicate licenţele

Dan Matei Agathon: Autorităţile ar trebui să verifice modul în care se face instruirea şoferilor profesionişti de autocar şi în care se eliberează atestatele de transport

Dan Matei Agathon: Autorităţile ar trebui să verifice modul în care se face instruirea şoferilor profesionişti de autocar şi în care se eliberează atestatele de transport

Autor: Mirabela Tiron

26.06.2013, 21:06 203

Dan Matei Agathon, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS) şi fost ministru al turismului, spune că după tragicul accident în care şi-au pierdut viaţa 18 români aflaţi în vacanţă în Muntenegru, ar fi trebuit să fie ridicate licenţele de turism şi transport ale agenţiilor de turism implicate. Mareea Comtur este agenţia de turism care a organizat circuitul în Muntenegru, iar Gregory Tour este compania de la care a închiriat un autocar pentru a transporta turiştii.

După acţiunile de verificare a agenţiilor de turism implicate în accidentul petrecut în Muntenegru, Mareea Comtur şi Gregory Tour, Autoritatea Naţională pentru Turism a constatat marţi că unul dintre punctele de lucru ale Mareea, cel din şoseaua Ştefan cel Mare, avea licenţa expirată. Autoritatea a sancţionat cu o amendă de 20.000 de lei compania.

„Odată ce şocul emoţional trece, din acel moment, organele statului trebuie să acţioneze imediat. Acum este momentul să facem ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple. Ce am învăţat din această tragedie? Că o schimbare legislativă este importantă în ceea ce priveşte transportul de persoane cu autocarul. Ministerul Transporturilor să emită reglementări care să spună în ce condiţii se face transport de persoane.“

Şofer de autocar nu trebuie să ajungă oricine, ci oameni care trec prin examinări profesioniste, aşa cum se întâmplă la piloţii de la Tarom, spune el.

„Autorităţile ar trebui să verifice modul în care se face instruirea şoferilor profesionişti de autocar şi în care se eliberează atestatele de transport. Să ne apropiem asupra modului în care sunt pregătiţi şoferii de autocar, în comunism treceau prin controale şi avize, tot felul de examinări. Acum avem 260 de centre de pregătire profesională în România, în Olanda sunt doar două. Deci avem centre de profit, nu de pregătire. Să se facă separat o şcoală pentru şoferii de autocare.“

El mai spune că ANAT-ul (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism) ar trebui să emită reglementări în ceea ce priveşte modul în care se face transportul în vacanţe: „Când se face programul excursiei există o plăcere extraordinară din partea agenţiilor de-a include cât mai  multe obiective turistice într-un termen scurt, iar şoferul apasă pe accelerator; ar trebui ca maşinile să aibă GPS pentru a se vedea dacă şoferul respectă itinerariul, timpii de odihnă“.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 27.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO