Eveniment

​Daniel Cadariu, Ministrul Turismului şi Antreprenoriatului: Lucrăm la un program de stimulare a incomingului, am constituit un consiliu de brand turistic naţional şi ne consultăm cu mediul privat pentru o strategie de promovare

​Daniel Cadariu, Ministrul Turismului şi...

Autor: Miruna Diaconu

22.03.2022, 11:55 183

Daniel Cadariu, Ministrul Turismului şi Antreprenoriatului, spune că a fost constituit un consiliul pentru crearea unui brand turistic naţional prin care va fi elaborată o strategie de promovare turistică cu sprijinul reprezentanţilor sectorului turistic din România.

„Am constituit un consiliu de brand turistic naţional şi aşteptăm propuneri din partea mediului de afaceri de strategii de promovare turistică. Lucrăm cu reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism pentru a-i da forma finala şi a o aproba prin ordin de ministru. Am avut o întâlnire bilaterală cu ministrul din Grecia şi Polonia. Am avut întâlniri cu ambasadorii din România, iar de ficare dată ridic problematica turismului. Turismul poate fi a adoua ramura economică asumată de noi, după IT, turismul poate să crească foarte mult”, spune Daniel Cadariu, Ministrul Turismului şi Antreprenoriatului, în cadrul conferinţei de presă organizate de Alianţa pentru Turism.

După doi ani în care turismul s-a confruntat cu scăderi record ca urmare a efectelor economice pe care le-a avut pandemia asupra businessului local, dar odată cu ridicarea restricţiilor, reprezentanţii sectorului turistic local sunt optimişti cu privire la acest an. Cu toate acestea, conflictul militar din Ucraina se resimte şi în cazul rezervărilor înregistrate de hotelieri, astfel că se observă o stagnare a rezervărilor de tip early-booking. Daniel Cadariu menţionează că România este sigură pentru călătorii şi se se lucrează şi la o strategie pentru a atrage cât mai mulţi turişti străini.

„A fost un trend bun de vânzare după anunţarea scoaterii restricţiilor, dar a durat o săptămână până a izbucnit conflictul din Ucraina. Staţiunile de munte sunt aglomerate în această perioadă, lumea acţionează doar pe termen scurt, au o problemă de a-şi rezerva cazări early-booking, dar avem revigorare pe zona de evenimente în locaţii de business, cum ar fi Bucureştiul, dar şi staţiunile de la munte şi de pe litoral care au specific de business”, spune Iuliana Tasie, membru în Consiliul Director Alianţa pentru Turism şi vicepreşedinte al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear. 

​​​
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO