Eveniment

Departamentul de Stat din SUA a angajat un român pentru strategia de imagine a Americii în lume. Ce declara Silvian Cenţiu, fondatorul Transiris, în 2015 la ZF Live

Departamentul de Stat din SUA a angajat un român pentru...

Autor: Departamentul Economic

09.01.2019, 12:05 1437

Departamentul de Stat American a angajat compania Transiris, condusă de un român, Silvian Cenţiu, şi cu mai mult de jumătate din personal în România, pentru a crea strategia de imagine a Statelor Unite în lume. 

Strategul principal, directorul de creaţie, coordonatoarea de proiect, şi mare parte din echipa proiectului este formată din români.

Iniţiativa de strategie se concentrează în prezent pe Europa şi a început cu un proiect pilot în Austria, Cehia, şi Ungaria. Strategia urmează să fie finalizată în ianuarie 2019 şi va fi urmată de un proiect de implementare. Transiris a fost contractată în exclusivitate pentru strategia acestui proiect, precum şi pentru deciziile de a subcontracta unele componente tactice către alte companii locale.

“America, aşa cum numim de multe ori Statele Unite ale Americii, nu este doar o ţară, ci o idee, un set de principii de viaţă, un simbol cultural al drepturilor la viaţă, libertate şi căutare a fericirii. Dar imaginea Americii este şi sub continuă presiune şi critică, atât din interiorul ţării cât şi din afară. Strategia noastră se concentrează pe crearea unei imagini care reprezintă adevărata America”, a declarat Silvian Cenţiu.

Istoric, America a finanţat o agenţie pentru promovarea imaginii în lume, organizaţie din care au făcut parte şi Europa Liberă şi Vocea Americii, instituţii bine cunoscute în Romania în anii premergători revoluţiei. Această agenţie, USIA, a fost desfiinţată printr-un act al Congresului American în 1998.

Compania Transiris a fost înfiinţată în 2012 în California şi în Bucureşti pentru a deservi în principal companii de top (Fortune 500) cu servicii şi tehnologii de marketing. Între timp, a înfiinţat birouri în Canada, Austria, Spania, şi Marea Britanie. Biroul din Marea Britanie a fost înfiinţat în cooperare cu Guvernul Scoţian.

Silvian Cenţiu este cel care a fondat şi conduce compania Transiris. Locuieşte în California, dar este născut la Braşov, unde a urmat Liceul “Andrei Şaguna”. A studiat în cadrul Universităţii Politehnice din Bucureşti, precum şi la Universitatea Tehnică din Viena (TU Wien), Universitatea San Francisco (USF), Universitatea Stanford, şi alte instituţii de învăţământ superior. De asemenea, a cercetat şi predat în cadrul acestor universităţi, cât şi la ASE Bucureşti şi Universitatea Transilvania.

În afara activităţilor profesionale din marketing, tehnologie, management, şi antreprenoriat, Silvian este cunoscut şi pentru activităţile sale în dramaturgie, în special cu piesa de teatru “A Transylvanian in Silicon Valley” (“Un Ardelean în Silicon Valley”), pe care a scris-o şi a interpretat-o cu succes pe toate continentele, inclusiv în România, la Teatrul Naţional Bucureşti şi la Teatrul Notarra. 

Ce declara Silvian Cenţiu, fondatorul Transiris, pentru ZF Live în 2015: „Eu evaluez compania la zece milioane de dolari acum”

Societatea trece în prezent printr-o industrializare a marketingului, la fel cum s-a întâmplat în urmă cu un secol cu manufactura, cu banda de asamblaj, şi ceea ce vedem acum este o schimbare a modului în care conversăm, o adaptare şi focusare a mesajului la receptor, a declarat la ZF Live  Silvian Cenţiu, CEO Transiris, companie de marketing automation.

“De exemplu, vrei să inviţi oameni la o petrecere. Unuia îi spui că o să fie mâncare bună, pe altul îl atragi că vine alt vecin, altul e interesat de muzică şi tot aşa. La fel e şi în marketing”, a spus Silvian Cenţiu.

El a înfiinţat Transiris în urmă cu trei ani, firma fiind prezentă acum în România, SUA şi Canada, urmând ca până la finele anului să intre şi pe piaţa din Austria. Serviciile oferite ajută companiile să previzioneze comportamentul de consum şi să îşi adapteze mesajul la tipologia clientului pentru a avea rezultate mai bune.

Transiris colaborează deja cu mari companii din SUA, precum Cisco, Bank of Montreal, Bank of America sau Apple, sau ING  Bank  şi Vodafone în România.

Anul trecut, afacerile companiei au totalizat circa 4 milioane de dolari, ţinta pentru 2015 fiind dublarea businessului, în special din activitatea derulată în SUA şi Europa de Vest.

“Am avut oferte de a vinde compania, dar deocamdată vrem să creştem. Eu evaluez firma la zece milioane de dolari acum”.

Proprietarul Transiris spune că piaţa din State este foarte solidă, iar cererea pentru astfel de produse şi servicii de marketing este foarte mare. 

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO