Eveniment

Diplomaţia trebuie să meargă în paralel cu infrastructura: degeaba construim autostrăzi până la graniţa cu Ungaria dacă nu intrăm în Schengen

„În medie, un camion avea nevoie de 4-5 ore pentru a trece graniţa cu Ungaria, însă în ultimele două luni timpul a crescut la 7-8 ore. Nu avem nicio explicaţie logică pentru această creştere“

„În medie, un camion avea nevoie de 4-5 ore pentru a trece graniţa cu Ungaria, însă în ultimele două luni timpul a crescut la 7-8 ore. Nu avem nicio explicaţie logică pentru această creştere“

Autor: Bogdan Alecu

12.04.2018, 00:07 641

♦ Un camion încărcat cu automobile sau marfă parcurge drumul de aproape 740 km dintre Mioveni şi Budapesta în două zile din cauza timpului mare de aşteptat în vama maghiară, astfel încât chiar dacă pe acest tronson s-au construit aproape 300 km de autostradă, timpul de tranzit nu a scăzut pentru camioane din cauza aglomerării din vame şi în special pe Valea Oltului.

Infrastructura deficitară, blocajele tot mai mari şi mai dese de pe Valea Oltului, amânarea la nesfârşit a tronsoanelor de autostradă dintre Lugoj şi Deva pe motive precum ecoducte ce nu au fost luate în calcul în proiectul iniţial şi mai ales menţinerea României în afara spaţiului Schengen duc la creşterea puternică a timpului şi mai ales a costurilor cu transportul.

În acest moment, un camion parcurge drumul între Mioveni şi Budapesta în două programe de nouă ore, adică două zile, deoarece între programe este obligatorie o pauză de 12 ore.

„Chiar dacă ar fi autostradă până la graniţă, în condiţiile în care autorităţile, maghiare sau române, greu de spus care exact, continuă să lucreze cu viteza melcului, este degeaba din punctul acesta de vedere. Vă daţi seama că la o cursă de Budapesta dus/întors se pierd 15-20 de ore stând în coadă la graniţe? Asta, combinată cu programul de conducere care trebuie respectat, duce la zile de întârziere. Costurile variază de la companie la companie, în funcţie de salariul plătit şoferului şi contracte“, a spus Şerban Popescu, managing director al companiei de transport Lagermax.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO