Preşedinţia a publicat ieri hotărârea CSAT din 5 februarie privind avizarea privatizării CFR Marfă, în documentul al cărui regim a fost până ieri secret afirmându-se că modalitatea în care va fi făcută privatizarea operatorului de marfă pe calea ferată se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României.
În articolul 2 al hotărârii se arată: „modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României“.
Hotărârea CSAT mai cuprinde şi solicitarea către Ministerul Transporturilor de a include în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al CFR Marfă şi să întreprindă toate măsurile necesare pentru îndeplinirea de către companie, pe toată durata sa de existenţă, a obligaţiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare, protocoalelor şi acordurilor naţionale şi internaţionale.
Preşedintele şi premierul au o dispută legată de privatizarea CFR Marfă, Băsescu cerând ca Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
Purtătorul de cuvânt al PSD, Cătălin Ivan, a declarat ieri că avizul CSAT privind privatizarea CFR Marfă este obligatoriu, având în vedere faptul că această companie strategică este foarte importantă pentru România.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 1.08.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels