Eveniment

După un an greu pentru HoReCa, vaccinul anti COVID-19 e aşteptat cu entuziasm de mulţi antreprenori. ”Toţi din grupul meu ne dorim să ne vaccinăm. Odată ce ei vor ştii că personalul este vaccinat şi în siguranţă, sigur ar creşte nivelul de credibilitate al clienţilor”

După un an greu pentru HoReCa, vaccinul anti COVID-19 e aşteptat cu entuziasm de mulţi antreprenori. ”Toţi din grupul meu ne dorim să ne vaccinăm. Odată ce ei vor ştii că personalul este vaccinat şi în siguranţă, sigur ar creşte nivelul de credibilitate al clienţilor”

Autor: Alex Dinescu

09.01.2021, 12:10 414

Personalul din HoReCa doreşte să se vaccineze. Credibilitatea clienţilor creşte dacă personalul din restaurant e vaccinat. Unele businessuri din acest sector îşi vor recupera pierderile în ani.

Bogdan, un tânăr în vârstă de 27 de ani lucrează în industria HoReCa de ceva timp şi are toată încrederea în vaccin. Mai mult, îi încurajează pe cei din jurul său că totul va fi bine. Din experienţa lui profesională, clienţii vor avea mai multă încredere într-un restaurant dacă vor ştii că tot personalul este vaccinat.

„Da, cu siguranţă am asta în plan. Toţi din grupul meu ne dorim să ne vaccinăm. Odată ce ei vor ştii că personalul este vaccinat şi în siguranţă, sigur ar creşte nivelul de credibilitate al clienţilor”, spune Bogdan, ospătar.

Sosirea vaccinului în România este privită cu mult entuziasm de jucătorii din HoReCa. Odată ce populaţia se va imuniza, cifrele din această industrie îşi vor reveni la normal.

Petru Dobre, managerul Grupului Fratelli, precizează că este pro vaccin şi, din fericire, toţii membrii echipei sale intenţionează să se vaccineze.

„Sosirea vaccinului în România este o veste foarte bună pentru noi atât din punct de vedere profesional. Da, eu intenţionez şi încurajez vaccinarea. Pentru noi toţi, cei din HoReCa, mai ales că intrăm în contact cu foarte multă lume. Nu avem pe nimeni care nu doreşte să se vaccineze. Va începe iar un boom pe partea de HoReCa”, este de părere Petru Dobre.

Restricţiile cu privire la intervalul orar de funcţionare au pus la grea încercare afacerile grupului. Din fericire, o parte din pierderi au fost acoperite de locaţiile care aveau o terasă disponibilă. Faţă de anii anteriori, doar jumătate din numărul de clienţi le-au mai călcat pragul.

„În anul 2020 businessul nostru s-a redus undeva cu 40-50%. Asta odată din cauza restricţiilor. A trebuit să reducem numărul de oameni la o masă. Fluxul de clienţi a scăzut undeva de 50%, şi în acelaşi timp şi cifra noastră de afaceri. Pierderile probabil că le vom amortiza în ani. Am început o colaborare cu mai multe platforme de delivery. Ne-am făcut şi propriul nostru sistem de delivery”, adaugă Petru Dobre.

Din cauza crizei Covid-19, cifra de afaceri a HorReCa a scăzut cu aproape 80%. Industria restaurantelor pierde 1 miliard de euro din încasări, pe fondul crizei sanitare, iar HoReCa pierde 3 miliarde de euro anul acesta. Cifra de afaceri a HoReCa era de 5 miliarde euro.

AFACERI DE LA ZERO